Print Logo
در ارتباط تلفنی و تصویری نماینده رهبر معظم انقلاب با مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال ا دوشنبه 11 فروردین 1399 ساعت 21:11

اقدامات و‌ نقش هلال‌احمر در مقابله با کرونا بررسی شد


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در ارتباط‌های تلفنی و تصویری جداگانه با مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان‌ها، گزارش وضعیت و عملکرد جمعیت هلال‌احمر در استان‌های مختلف و فعالیت‌ها و اقدامات دفاتر نمایندگی را دریافت و توصیه‌های لازم را بیان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در این تماس‌های تلفنی و ویدئوکنفرانسی که در چند روز گذشته به‌طور جداگانه با همه استانها برقرار گردید، از خدمات شبانه روزی کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر به ویژه امدادگران استان‌هایی که شیوع ویروس کرونا در آن‌ها گسترده‌تر بوده است، تقدیر کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر، خدمت رسانی به مردم را در این شرایط بسیار مهم و دارای ارزش‌معنوی دانست و خواستار بسیج تمامی امکانات و توانمندی‌های هلال احمر در جهت مقابله با این بحران شد.

وی همچنین در این گفتگوها با تقدیر از تلاش‌های دفاتر حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در هفته‌های اخیر که شیوع ویروس کرونا در همه کشور، شرایط ویژه، دشوار و ناآزموده‌ای را برای همگان پدید آورده است، همکاران و داوطلبان و نجاتگران هلال احمر نیز در کنار دستگاه های مختلف اجرایی و نیروهای انتظامی و نظامی، در میدان مبارزه ملی حاضر بوده‌اند و در همه استان‌ها مجاهدانه به مردم خدمت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در گفت‌وگوهای خود با مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ضمن توصیه و تاکید بر لزوم هماهنگی تمام دستگاه‌ و نهادهای امدادرسان افزود: تعامل سازنده‌ای با نهادهای دینی ، علما ، ائمه جمعه و جماعات و معتمدان محلی برقرار کنید و مشارکت آنها را در تحقق اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه جمعیت هلال احمر جلب کنید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در گفت‌وگوهای خود با مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور و جمعیت هلال احمر شرایطی حساس و خطیر است، افزود: اولویت امروز جمعیت هلال احمر و کشور، مهار‌ شیوع ویروس کرونا و خدمت به آسیب‌دیدگان و همیاری با کادر پزشکی است بنابراین لازم است جمعیت هلال احمر در این مبارزه ملی برنامه‌ای جامع و متمرکز در نقش آفرینی فعال داشته باشد.

مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در این ارتباط‌ها گزارشی از وضعیت استان عملکرد جمعیت در خصوص مقابله با کرونا ارایه کردند.

همچنین گزارش اقدامات دفاتر حوزه نمایندگی در این خصوص تشریح شد.

طبق گزارش‌های ارایه شده این دفاتر با بهره‌گیری از کانون‌های طلاب در استان‌های مختلف و همکاری و حضور ائمه‌جماعت شعب و‌مراکز جمعیت در طرح تب‌سنجی و ضدعفونی کردن معابر حضور فعال داشته اند.

همچنین در برخی استان‌ها به همت دفاتر نمایندگی گروه‌های داوطلب و جهادی در غسل و دفن و اقامه نماز اموات مشارکت کرده‌اند.

مشارکت در تامین و توزیع بسته‌های بهداشتی ، قدردانی از فعالان حوزه سلامت از جمله فعالیت‌های طلاب و روحانیون در جمعیت هلال احمر است‌.

حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین معزی همچنین در ارتباط تصویری با مسئولان دفاتر استان‌های کرمان، خوزستان، فارس و بوشهر از آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده و نحوه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان مطلع شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته اظهار امیدواری کرد نقایصی که در کار خدمت‌رسانی و امداد در سیل سال گذشته وجود داشت امسال برطرف شده باشد.