Print Logo
جمعه 8 فروردین 1399 ساعت 06:24

همکاری 2200 پزشک و پرستار هلال احمر در مقابله با کرونا


رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: هم‌اینک ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از پزشکان و پرستاران عضو داوطلب این جمعیت در حوزه مقابله با ویروس کرونا در مراکز بهداشتی کشور فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، نصیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سازمان با مشارکت ۲۷ هزار داوطلب در سراسر کشور در حال ارائه خدمات در حوزه غربالگری، توزیع رایگان ماسک و حمایت و تامین نیروی تخصصی مورد نیاز وزارت بهداشت فعالیت دارد که این فعالیت ها را از هفته آینده در مناطق محروم خراسان شمالی نیز به اجرا می گذارد.

وی گفت: جوانان و داوطلبان این جمعیت تا دیروز ۸ میلیون نفر را در کشور غربالگری کردند و تلاش داریم با کمک به اجرای مصوبه هیات وزیران از هفته آینده به کاهش ترددهای مسافرتی جاده ای و بین شهری کمک کنیم.

نصیری افزود: بر اساس گفته مسئوولان، کشور موج نخست بیماری را با موفقیت و کمترین میزان شیوع گذراند و امید است در فروردین ماه موج دوم این بیماری نیز با حداقل شیوع و ابتلا به پایان برسد که تحقق این امر همکاری مردم را می طلبد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۷۰ درصد سفرها در برخی از استان ها کاهش پیدا کرده است، گفت: خطر عمده شیوع بیماری از ناحیه این سفرها متوجه مناطق حاشیه ای و روستاها است که تا کنون بیشتر نواحی شهری را هدف قرار داده که در صورت گسترش دامنه شیوع به روستاها خطرناک تر می شود ضمن اینکه ارائه خدمات نیز مشکل تر خواهد شد.

وی گفت: این سازمان سعی دارد در ماه رمضان با کمک مردم و با منابع سازمانی، از اقشار محروم که کسب و کارهای آنان آسیب دیده حمایت کند زیرا این افراد مددجوی سازمان های حمایتی نیستند و علیرغم داشتن قابلیت کار و فعالیت، به واسطه محدودیت های این بیماری دچار مشکلاتی در معیشت خود شده اند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر امروز در سفر به خراسان شمالی از پایگاه های این جمعیت در شهرستان های شیروان و فاروج هم دیدن کرد.