Print Logo
جمعه 1 فروردین 1399 ساعت 00:15

پیام نوروزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر


در آستانه تحویل سال نو خورشیدی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پیامی آغاز سال جدید را به همه هموطنان، بالاخص امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه متن این پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

بهار ۹۹ هم چون هر سال، در گردش روزگار از پس خزان و زمستان از راه می رسد. اما بهار امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌های دارد. بهار ۹۹ با مهمان ناخوانده‌‌ای به نام ویروس کرونا همراه شده است که امیدواریم به خواست خدا و تلاش و همدلی مردم و مسئولان، سایه شوم آن از سر مردم و سرزمین ایران دور شود.

بهار ۹۹ بر مردم شریف ایران مبارک باد.

کرونا نه تنها ایران بلکه جهان را درنوردیده و زندگی را برای مردم سخت و دشوار ساخته است. بیش از صدهزار نفر از جهانیان دچار این بیماری شده‌اند و هزاران نفر جان باخته‌اند. البته خدای بزرگ را سپاسگزاریم که ده‌ها هزار نفر نیز شفا یافته‌اند.

در ایران نیز پرستاران و پزشکان و امدادگران در رویارویی با این بیماری و درمان بیماران کرونا فداکارانه به خدمتگزاری شبانه روزی مشغول‌اند.

امیدواریم که مردم آگاه با توجه به نکات بهداشتی و رعایت اقدامات پیشگیرانه هم چون عدم حضور در گردهمایی‌ها حتی خانوادگی و قرنطینة خوداختیاری، از گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

از جامعه پزشکی و پرستاری و دیگر نهادهای امدادرسان به ویژه امدادگران و جوانان و داوطلبان و هم چنین کانون‌های طلاب و دانشجویی جمعیت هلال احمر سپاسگزاریم و توفیق و تندرستی آنان را در مبارزه با کرونا از خدای بزرگ خواهانیم.

شایسته است که در این جا ضمن تبریک انتصاب سرپرست جمعیت هلال احمر، برای جناب آقای دکتر کریم همتی در پیشبرد اهداف جمعیت آرزوی کامیابی و موفقیت کنیم.

کرونا تنها سلامتی انسان‌ها را تهدید نمی‌کند، بلکه به امنیت اجتماعی و اقتصادی آنان نیز آسیب زده است. در شرایطی که مردم به پیشواز نوروز می‌رفتند و زندگی و بازار آنان بوی رونق و نشاط می‌یافت، کرونا به کسب و کار مردم به ویژه بازارهای موسمی و دستمزدبگیران آسیب‌های جدی وارد کرده است.

امید است که مسئولان،‌ انجمن‌های خیریه و سازمان‌های مردم نهاد و بلکه همه مردم با همدلی و همیاری از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر حمایت و پشتیبانی کنند.

چه خوش گفت سعدی شیرازی که :

بنی آدم اعضای یک پیکرند​​

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار​

دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی​​

نشاید که نامت نهند آدمی

اما بهار ۹۹ با دیگر بهاران تفاوت دیگری نیز دارد. بهار ۹۹ پس از سالی پرملال و دشوار فرامی‌رسد. سالی که به رویدادهای طبیعی و رخدادهای سیاسی گوناگونی تنیده بود.

سرآغاز سال ۹۸ شاهد سیل های سهمگین شمال، غرب و جنوب کشور به ویژه گلستان، لرستان و خوزستان بودیم. تلاش همة سازمان‌های دولتی و غیردولتی به ویژه ستاد بحران، هلال احمر، نیروهای مسلح، سازمان های مردم نهاد، انجمن‌های خیریه و عموم مردم در جلوگیری و امدادرسانی به مردم سیل زده بسیار چشمگیر بود. گرچه درس‌های تلخ و تجربه‌های شیرینی هم دربرداشت. این درس‌ها و تجربه‌ها بر ضرورت مدیریت بهینه بحران و هماهنگی نیروهای امداد رسان محلی، منطقه ای و ملی، ضرورت بررسی عوامل و دلایل سرپیچی و تخطی از قوانین و مقررات ساخت و ساز به ویژه در مسیر رودخانه،‌ مسیل ها و مبادی ورودی شهرها و هم چنین اهتمام نکردن به لایروبی رودخانه ها و همین طور ضرورت حقظ نظم و امنیت مناطق آسیب دیده و سیل زده تأکید دارد.

ترور سردار قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ۹۸ جان و دل مردم ایران را به درد آورد. تروریسم دولتی امریکا در حمله به نماینده قانونی یک کشور در سفری به دعوت رسمی کشور عراق، دشمنی و کینة دولتمردان آمریکا را بیش از پیش نمایان ساخت. هرچند مراتب قدرشناسی و سپاسگزاری مردم از رشادت ها و جانفشانی های سردار سلیمانی و همراهان شهید او و هم چنین مهدی المهندس در مراسم تشییع میلیونی در شهرهای مختلف ایران و عراق، ژرفا و گسترة عشق و علاقة درهم تنیده میان مردم و خدمتگزاران صدیق آنان را به رخ جهانیان کشید. خون به ناحق ریخته این شهیدان، آرمان های سلیمانی را زنده نگاه خواهد داشت و راه و روش او را در مبارزه با استکبار جهانی تداوم می‌بخشد و سرآغازی برای خروج نیروهای تجاوزگر امریکایی از منطقه است. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

ایران هنوز از آسیب روحی ترور سردار سلیمانی رها نشده بود که در فضای تهدیدهای نظامی آمریکای جنایت پیشه، هواپیمای مسافربری اوکراین در ۱۸ دی ۹۸ سرنگون شد. جان باختن فرزندان و عزیزان این مرزوبوم در زیر سایه سنگین ارعاب و تهدید آمریکاییان، جان و دل هر ایرانی را گداخت. ضمن تسلیت به خانواده های مصیبت دیده و آرزوی پاداش و شکیبایی برای بازماندگان، توفیق مسئولان را برای جلوگیری از تکرار چنین پیش‌آمدهایی در آینده از درگاه خدای متعال خواهانیم.

در پایان با تبریک و شادباش بهار ۹۹ که پیام‌آور امید، سرزندگی و نوزایی برای جهان است، با عبرت آموزی از سختی‌های گذشته، دل در گرو پیروز آمدن بر دشواری‌های پیش‌رو و کامیابی‌های آینده داریم.

از درگاه خدای بزرگ سلامتی حضرت صاحب الزمان (عج)، توفیق و تندرستی مقام معظم رهبری و همة‌ خدمتگزاران و مسئولان کشور و هم چنین سربلندی مردم شریف ایران را خواهانیم.

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر