Print Logo
پنج‌شنبه 29 اسفند 1398 ساعت 15:47

سال دارد نو می شود...


ساعاتی تا پایان سال بیشتر باقی نمانده است، برگه‌های تقویم به یک طرف سنگینی می‌کند و امروز آخرین برگ نیز به خیل ورق خورده ها می پیوندد. به تقویم روی میز توجه کرده اید هر روز که می گذرد به روی روز قبل خود قرار می گیرد. درس عجیبی دارد این تقویم، بی آن که تا به حال به آن توجه کرده باشیم! برگ امروز روی دیروز می‌نشیند تا بیاموزد نه آن برگ برمی گردد و نه گرداننده این گیتی گذران روزگار را.

همه چیز در همان صفحه ای که ورق می خورد می ماند و به صفحه دیگر منتقل نمی شود، تنها تو می توانی آن را ورق بزنی و نگاهی بیاندازی به آنچه بر تو گذشته است. به آنچه کرده ای! خودت را در لابه لای این صفحات بیابی، محبتت را، عشقی که صرف کردی، دستی که گرفتی، گرهی که گشودی، خنده ای که بر لب نشانده ای، بغضی که در گلویت ماند و اشکی که گونه هایت را آذین بست.

سال دارد نو می شود...

به طبیعت بنگر، به از خود بی خود شدن درختان و جلوه گری برای تولدی دوباره. سر از پا نمی شناسد برای سبز شدن، جوانه زدن و طراوت احساس کردن.

بلبلانی که نغمه بهار سر می دهند، یادگاران روزهای عاشقی، همه در تکاپو برای تغییر و تحول اند.

این نشانه های حکمت و قدرت الهی است. چوب خشک دیروز، چندی بعد سایبان خستگی های تو می شود با چتری از برگ های سبز و جایگزین سوز و سرمای بی طاقت و خشن زمستان، نسیم روح انگیز وجود تو خواهد شد. این همه را دیدن و رد شدن آیا می شاید؟!

سال دارد نو می شود...

تمام شد امسال با همه سختی‌هایی که بر تن این کهن دیار نشاند و بر تار و پود این خاک پرقدمت پنجه زد. تمام شد امسال با همه غضب هایی که از آغاز تا پایان و بلکه هم اکنون جان و جسم و روح این سرزمین مادری را رنجور کرد و فرزندانش را آزرد. تمام شد امسال با همه صحنه هایی که شاید تنها می‌توان در این گوشه از جهان به تماشای آن نشست؛ صحنه هایی از جنس محبت همدلی ایثار و از خود گذشتگی مقاومت و اتحاد...

سال دارد نو می شود...

انگار در لحظه تحویل سال وجودت به کلی دگرگون است. انگار زندگی دوباره آغاز می شود. تقویم جدید روبرویت گشاده شده و حال سنگینی برگه های تقویم برعکس است. سپید است و خالی تقویم سرگذشت ماست.

سال دارد نو می شود...

امید بهترین واژه ای است که در این لحظات حال انسان را خوب میکند. بگذر از همه لحظه هایی که سپری شد و بر تو گذشت بگذر از همه ورقه هایی که حرفی از جنس محبت در آنها نبود. امید را باید از همین ثانیه هایی که به تماشای سال نو نشستیم در دل بکاریم و به آن ایمان بیاوریم. امید به روزهای خوبی که پیش روی ماست. امید به سرنوشتی سراسر نور و رحمت و امید به فضل خالق بی همتا، آفریدگار توانا که فرصت دوباره دیدن و دوباره زیستن را هدیه داد.

سال دارد نو می شود...

و دل های ما غرق در امید به عنایت خداوند است. سال دارد نو می شود و امسال شاید بیش از هر سال دیگر در این نوروز به کنار هم بودن ها عشق ورزیدن ها ساده و آسان زیستن ها و نفس کشیدن های گذشته آغاز غبطه می خوریم.

به قول حافظ:

چرخ گردون گر دو روزی بر مراد ما نگشت

عاقبت یکسان نباشد حال دوران غم مخور

و به نقل از جمله های کوتاه اما قدر معنا و مفهوم:

این نیز بگذرد

سال دارد نو می شود، با امید به آنکه حال ما نیز نو شود. خالص و امیدوار به درگاه ایزد منان پناه می بریم و به تماشای بهاری دل انگیز خواهیم نشست. به یاد خواهیم داشت که هر روز که در آن گناه نباشد عید است.


نوروزتان پیروز، هر روزتان نوروز.

پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر