Print Logo
تعیین راهبرد هلال احمر در شرایط خطیر کشور توسط نماینده مقام معظم رهبری در این جمعیت دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 17:54

همدلی و همکاری برای اصلاح امور و جبران مافات


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در روزهای پایانی سال نود و هشت و با توجه به مسایل جاری و مبتلا به کشور و جمعیت هلال احمر بیانیه ای منتشر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با صدور پیامی ضمن استقبال از انتصاب سرپرست جدید این جمعیت اظهار امیدواری کرد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هلال احمر و اصلاح امور، جبران مافات گردد.

ایشان با تقدیر از تلاش‌های اعضا و همکاران جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در روزهای پایانی سال که شیوع ویروس کرونا در همه کشور، شرایط ویژه، دشوار و ناآزموده ای را برای همگان پدید آورده است، همکاران، داوطلبان و نجاتگران هلال احمر نیز در کنار دستگاه های مختلف اجرایی و نیروهای انتظامی و نظامی، در میدان مبارزه ملی حاضر بوده‌اند و در همه استان ها مجاهدانه به مردم خدمت کردند.

متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

اکنون در روزهای پایانی سال هزار و سیصد و نود و هشت و در آستانه سال نو و با توجه به مسایل جاری و مبتلا به کشور و جمعیت هلال احمر نکاتی را به اطلاع همکاران گرامی می رسانم.

امید است در این ماه شریف هم در بهره گرفتن معنوی از برکات آن و هم در خدمت به مردم که معنی دقیق بندگی است توفیق داشته باشیم.

یک - سالی که گذشت در کشور حوادث مختلفی رخ داد. در ابتدای سال، سیلاب در بسیاری از استان ها جاری شد و خسارات گسترده مالی به تعداد قابل توجهی از مردم این استان ها وارد آمد. در امداد و کمک به آسیب دیدگان این حوادث، هلال احمر در صف مقدم بود و مسئولیت سنگینی را به عهده داشت. تلاش شبانه روزی صورت گرفته سبب شد رنج این رخداد برای حادثه دیدگان قابل تحمل تر گردد .

هلال احمر در این حوادث دست امانتدار جامعه برای اهدای کمک بود. مردم خیرخواه با پرداخت کمک های نقدی و غیر نقدی به هلال احمر علاوه بر نمایان ساختن وجه ایثار و خیرخواهی جامعه مسلمان و فهیم ایرانی، اعتماد خود را به این نهاد مردمی نشان دادند.

در ادامه نیز زلزله های آذربایجان و سیل سیستان و کرمان و بوشهر، صحنه همین همدلی ها و تلاش ها بود. بر ماست که قدردان این محبت ها و امانتدار اعتماد عمومی به این جمعیت باشیم.

صیانت از این سرمایه ملی که گاهی نیز مورد خدشه قرار می گیرد از وظایف اصلی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است.

اینجانب از زحمات همه اعضای خانواده بزرگ و صمیمی هلال احمر در این حوادث قدردانی می نمایم و ان شاالله این خدمات مورد رضای حق تعالی و عنایت حضرت بقیه الله الاعظم قرار می گیرد.

دو - در روزهای پایانی سال، شیوع ویروس کرونا در همه کشور، شرایط ویژه، دشوار و ناآزموده ای را برای همگان پدید آورد.

سرعت فراگیری ، ناشناخته بودن راه های مقابله،کمبود امکانات و اهمال در رعایت توصیه های لازم برای مواجهه با این بیماری باعث شد تعدادی از هموطنان با ابتلای به این ویروس جان خود را از دست بدهند. اکنون کشور با فراگیری این بیماری روبه روست . نیروهای بخش درمان کشور اقدامات ارزنده ای صورت دادند.

در کنار تلاش نهادهای مختلف اجرایی و نیروهای انتظامی و نظامی، همکاران، داوطلبان و نجاتگران هلال احمر نیز در میدان مبارزه ملی حاضر بودند و در همه استان ها تلاشی مجدانه در همیاری مردم در این شرایط خطیر صورت دادند . سعیشان مشکور.

دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان ها نیز با بهره مندی از ظرفیت کانون های طلاب و ائمه جماعات در همیاری و همکاری با بخش های مختلف جمعیت سعی بلیغ و تلاش وافر داشته اند و ان شاالله این تلاش تا رفع مشکل و عافیت مردم عزیز، روزافزون خواهد بود.

صحنه های افتخارآمیز حضور طلاب در ارایه خدمات به بیماران و کمک به کادر درمان و مراقبت، برگی از صفحات زرین یک دلی جامعه ایرانی و باطل کننده القائات نادرست در چندپاره کردن انسجام ملی است.

سه - انتصاب سرپرست جدید جمعیت هلال احمر در این روزها امکان مهمی برای ارتقای جایگاه و تسریع در ارایه خدمات به مردم است.

ضمن تبریک به جناب آقای دکتر همتی و آرزوی توفیق در این مسئولیت و خدمتگزاری به مردم صبور کشور چنان که در جلسات حضوری متذکر شده ام بهره گیری از ظرفیت عظیم مردمی در این جمعیت و نیروهای مخلص، خدوم و بی ادعا می‌ تواند جبران مافات کند و این جمعیت را در جایگاه واقعی و شایسته خود قرار دهد. اعتماد مردمی به این نهاد هنوز مهمترین دارایی آن است که می تواند با عملکرد مطلوب و صادقانه آن را افزایش داد.

حوزه نمایندگی ولی فقیه در کنار مدیران خدمتگزار و کارکنان، داوطلبان، امدادگران و اعضاء، همدل و همراه دیگر بخش های جمعیت همه توان و ظرفیت خود را مصروف خدمت رسانی به مردم خواهد نمود.

چهار – از خداوند متعال عاجزانه مسئلت می نماییم با عنایت رحیمانه خود در این ماه عظیم و در روزهای ویژه طاعت و بندگی، همه مردم را از شر این بیماری در امان نگاه دارد و نعمت عافیت و امان را بر ما ارزانی دارد، باشد که شاکر این نعمت ها باشیم.

از فرصت عبادت و نیایش در این ماه غافل نشویم. معانی عمیق و لطایف حیرت انگیز مستتر در ادعیه ماثوره این ماه فرصتی برای تدبر در احوال خویشتن و عالم است. همزمانی فصل بهار و تحویل احوال روزگار با این ماه شریف فرصت مغتمی است که باید قدر دانسته شود.

پنج – فرارسیدن سال نو فرصتی برای تامل در گذشته و تصمیم اصلاح عیب ها و نقص ها و جبران کوتاهی هاست. جمعیت هلال احمر نیز باید با مراقبه دائم، رفتار خود در ایام مختلف را ارزیابی کند و در اصلاح امور بکوشد .

امید است همکاران اینجانب در حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با نظارت شایسته بر امور بتوانند با همدلی و همراهی مدیران عامل در استان ها زمینه رفع معایب و اصلاح امور را فراهم آورند.

اللّهُمَّ فَاهْدِنِى هُدَى الْمُهْتَدِینَ ، وَارْزُقْنِى اجْتِهادَ الْمُجْتَهِدِینَ ، وَلَا تَجْعَلْنِى مِنَ الْغَافِلِینَ الْمُبْعَدِینَ ، وَاغْفِرْ لِى یَوْمَ الدِّینِ

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در هلال احمر

۲۶اسفند۹۸