Print Logo
آیت الله جوادی آملی در پیام ویدئویی پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 ساعت 12:54

تقدیر از جامعه پزشکی در تامین سلامت مردم


حضرت آیت الله جوادی آملی از جامعه پزشکی و همه کسانی که سعی بلیغ در درمان بیماری ها و تأمین بهداشت مردم در مقابل ویروس کرونا دارند، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، آیت الله جوادی آملی در ابتدای این پیام با اشاره به نظام خلقت فرمودند: نظام خلقت در دنیا بر اساس آزمون است و آن که زمان و زمین و نظام  سپهری را آفرید سوگند یاد کرد که در دنیا جزء آزمون چیز دیگری نیست و نتیجه آزمون که یا پاداش و یا کیفر است در قیامت ثابت می شود. آن چه در دنیا رخ می دهد آزمون است و اگر سلامت است امتحان الهی است و اگر بیماری است آزمون خداست.

ایشان با اشاره به سوره مبارکه فجر تاکید کردند : آن کس که سالم است به سلامت و تندرستی آزمون شده است و آن که بیمار است به بیماری امتحان شده است و نتیجه امتحانات در روز حساب مشخص می شود بنابراین کسی که سالم است یا ثروتمند است یا نیرومند است باید بداند که مبتلاء به ثروت است، مبتلاء به نیرومندی است و مبتلاء به ثروت است، چه این که کسی که فاقد است مبتلاء به فقدان است .

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگر این پیام افزودند: بیماری کرونا که آمده است راه درمان آن را هم ذات اقدس الهی به وسیله مردان الهی، پزشکان، متخصصان و طبیبان عزیز ما که دست به کار شدند و جهادی کارکردند و خدای سبحان همه این ها را در سایه لطف خودش حفظ کند که قیام کردند، اقدام کردند تا این دشمن ناخوانده را به زانو در می آورند و مهار می کنند و از همه این ها متشکریم ولی باید بدانیم که " طبیب اگر دواء دهد در آن دوا شفاء بود، حبیب اگر جفا کند در آن جفا وفا بود " ما هم باید با حبیب مان و هم طبیب مان که هر دو از مظاهر لطف الهی هستند، هم حق شناس طبیب مان باشیم که اگر دواء دهد در آن دواء شفا بود و هم حق شناس حبیب باشیم که اگر جفا کند در آن جفا وفا بود. توسل به خدا، توسل به قرآن، توسل به اهل بیت(ع)، توسل به دعا و نیایش فراموش نشود و خدای سبحان همه جا حاضر و ناظر است.

ایشان در ادامه با اشاره به این که خدای سبحان در دو زمان فرمود که نزدیک است افزود: یکی زمانی که ما را به عنوان ضیافت و میهمانی می پذیرد مانند سرزمین حج و عمره مکه، منا، عرفات و مشعر که حاجیان و معتمران در آن دیار، جزء ضیوف الرحمان و میهمانان الهی هستند. درماه مبارک رمضان که زمان روزه گرفتن است صائمان جزء ضیوف الرحمان هستند که خدا ما را به عنوان میهمان پذیرایی می کند. بخش دوم هم جایی است که اعلام کرد اگر کسی دعوت بکند به حضور او می آیم و میهمان هر کسی که مرا بخواند می شوم و آن کسی که دلشکسته است میزبان من است و من ضیف او هستم و اکنون این بیماری ناخوانده خیلی ها را میزبان خدا کرد و همه می گوئیم یا الله و امیدواریم به برکت خون شهدای عزیز ماه، کوشش جانبازان ما، تلاش امام ما(ره) و تلاش اطباء گرانقدر و عزیز ما ذات اقدس الهی هم آن میزبانی را و هم آن میهمانی را به بهترین وجه با ما رفتار کند و این بیماری را از دیار بشر نشین و نه تنها مسلمان نشین بزداید.

آیت الله جوادی آملی در پایان ضمن تقدیر از همه پزشکان و فعالان عرصه مقابله با ویروس کرونا افزودند: از همه شما بزرگوران، پزشکان، مسئولان گرانقدر بیمارستان ها و دارو و درمان حق شناسی می کنیم و از ذات اقدس الهی مسئلت می کنیم به همه شما خیر و صلاح و فلاح دنیا و آخرت مرحمت کند