Print Logo
به همت معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر پنج‌شنبه 24 بهمن 1398 ساعت 16:56

نشست تخصصی «حمایت‌اجتماعی از بازماندگان در بحران» برگزار می‌شود


نشست علمی-تخصصی «حمایت‌اجتماعی از بازماندگان در بحران» با ارائه و سخنرانی‌های پژوهشگر و مددکار ارشد اجتماعی، معصومه کمال الدینی به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، در این نشست به اهمیت مساله بازتوانی پس از حادثه پرداخته می‌شود. بازتوانی و حمایت ‌اجتماعی یکی از پیش‌نیازهای دارای اهمیت در مدیریت‌ رفتارهای مقابله‌ای و مرحله بهبودی در چرخه مدیریت بحران و یکی از شاخص‌های مهم کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی و روانی در گروه‌های اجتماعی مناطق آسیب‌دیده از بحران‌های طبیعی مانند زلزله و سیل است.
پرداخت به مساله بازتواتی‌ در امداد و نجات از مقوله‌هایی است که دیگری در آن موضوعیت دارد و می‌تواند راهنمای عملی خوب و بصیری باشد برای کسانی که به امر یاریگری اهتمام دارند. نحوه مواجهه ما با دیگری، تبیین و توجیه کرامت از دیگر موضوعاتی است که در این نشست مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.
این نشست علمی-تخصصی روز یکشنبه 27 بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح در موزه جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، نشست « حمایت‌اجتماعی از بازماندگان در بحران »،‌ نهمین نشست علمی-تخصصی در زمینه اخلاق‌ امدادگری است.

سلسله نشست‌های علمی مرتبط با مفاهیم و اهداف جمعیت هلال احمر در آینده نیز با حضور صاحب نظران و کارشناسان ادامه خواهد یافت.

هدف از برگزاری این سلسله‌ نشست‌های علمی و تخصصی بررسی و تحلیل موضوع‌های مربوط به جمعیت هلال‌احمر توسط اندیشمندان و متفکران حوزه علوم انسانی و مقدمه برگزاری همایش اخلاق امدادگری است.

حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

90412802/13/2020 4:56:16 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/02/202002105527262703_Thum.jpg