Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر کرمانشاه در گفتگوی اختصاصی چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت 14:37

از اجرای منظم برنامه های فرهنگی تا ارتباط مستمر با امدادگران خبر داد


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان کرمانشاه از برنامه ریزی مدون برای اجرای برنامه های فرهنگی هلال احمر استان و همچنین برگزاری کلاس های آموزش های امداد و کمک های اولیه برای همه مدارس و حوزه های علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن آبادی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان کرمانشاه با تاکید بر پررنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در طول سال و حضوری موثر در مناسبات فرهنگی استان، این نهاد خیریه را شاخص سایر دستگاه‌های اجرایی در این خصوص دانست و گفت: این مسئله همواره از سوی مسئولین استان عنوان و تاکید شده است.
افتتاح یادمان دفاع مقدس و اتاق شهدا اولین مبحثی بود که مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر کرمانشاه به آن اشاره کرد و گفت: این اتاق علاوه بر آن که به حفظ و نگهداری اسناد و مدارک شهیدان امدادگر این استان می پردازد، فرصتی برای بازخوانی شیوه و سبک زندگی آنان از سوی جوانان عضو این نهاد مردمی نیز فراهم می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن آبادی ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی را به عنوان دومین نکته فعالیت‌های فرهنگی دفتر نمایندگی عنوان کرد و افزود: به منظور صرفه جویی در هزینه های خرید و چاپ کتاب و همچنین تغییر نگرش جامعه در نحوه مطالعه افراد که اکنون بیشتر الکترونیکی شده است، ما مسابقات کتابخوانی به منظور ترویج اهمیت مطالعه را به صورت الکترونیکی در هلال احمر استان انجام می‌دهیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۲ ساله خود در این حوزه به وجود ۱۵ شعبه هلال احمر در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: تا سال ۹۶ تنها یک نماز جماعت در ستاد برگزار می شد، اما در طول دو سال فعالیت مستمر، این تعداد اکنون با رشد ده برابری به برپایی ۱۰ نماز جماعت در شعب سراسر استان افزایش یافته است.
وی همچنین به راه‌اندازی ۱۰ کانون طلاب هلال احمر در مدارس حوزه علمیه استان اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن آبادی یکی دیگر از راهکارهای پیگیری و روان سازی فعالیت‌های فرهنگی در سطح شعب استان را انتخاب رابطین فرهنگی مشخص در شعبه هلال احمر دانست و گفت: این رابطین با هماهنگی ائمه جماعات نقش موثری در اجرای برنامه های متنوع فرهنگی دارند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر کرمانشاه شرکت اعضای هلال احمر در کلاس‌های درس اخلاق ائمه جمعه شهرستان‌ها را از جمله فعالیت های برنامه‌ریزی شده از سوی رابطین فرهنگی و ائمه جماعات شعب دانست و افزود: همچنین با توجه به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و لزوم اجرای منویات معظم له در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شرایطی برای تبیین و بازخوانی آموزشی این بیانیه ویژه اعضای هلال احمر با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان فراهم شده است.
وی در ادامه توضیحات خود در خصوص فعالیت‌های فرهنگی دفتر، به همکاری و همراهی اعضای کانون‌های طلاب در برپایی ایستگاه های صلواتی و سلامت اشاره کرد و گفت: در همه برنامه‌های میدانی که از سوی هلال احمر استان برگزار می شود اعضای طلاب هلال احمر نیز حضور چشمگیر داشته لیکن باید برای تقویت این مهم بیش از پیش تلاش کنیم.
اتحاد، همدلی و برنامه‌ریزی برای قشر جوان از تاکیداتی بود که مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر کرمانشاه در این مصاحبه به آن اشاره کرد و گفت: در کرمانشاه با همکاری و همراهی همه معاونت‌ها و حوزه‌ها، امروز شاهد فعالیت‌های دائمی دارالقرآن جمعیت هلال احمر این استان نیز به عنوان دیگر برنامه فرهنگی دینی هستیم.
مبحث بعدی این گفتگوی صمیمی اهمیت نقش آموزش در پیشبرد فعالیت ها بود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن آبادی که خود شدیداً به آموزش اعتقاد دارد در این زمینه می گوید که تمامی دوره‌های آموزشی را شرکت می‌کند و پا به پای امدادگران و نجاتگران به فراگیری مباحث امدادی می پردازد.
وی به برپایی دوره‌های مقدماتی امداد و کمک های اولیه در کلیه مدارس و حوزه های علمیه استان اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها می‌توانند آمادگی طلاب برای حضور در عرصه‌های خدمت به همنوع را افزایش دهد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان کرمانشاه در همین زمینه حضور اعضا در اردوهای فرهنگی و همایش ها را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: این مهم سبب افزایش کارایی و انگیزه در اعضا می‌شود.
حضور در جمع امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام و المسلمین حسن آبادی در این گفتگو به آن اشاره کرد تا زمینه پیگیری حضوری امورات و مشکلات امدادگران و نجاتگران و حضور در جمع صمیمانه آنان فراهم گردد.
وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای حضور فرهنگی در فضای مجازی نیز برنامه‌ دارید، به بیان مقام معظم رهبری در اهمیت این فضای رسانه‌ای اشاره کرد که فرمودند اگر من رهبر نبودم قطعاً مسئولیت فضای مجازی را به عهده می گرفتم و ادامه داد: بنابراین باید در این زمینه علاوه بر حضوری موثر، کارآمد و هدفمند تلاش کنیم تا از این فضا که غالباً از سوی دشمنان تهدیدی برای جامعه امروز کشور است، فرصتی برای تربیت صحیح نسل جدید بسازیم.

4006002/12/2020 4:23:03 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/02/202002101412365731_Thum.jpg
4006002/12/2020 4:23:03 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/02/202002101391124143_Thum.jpg