Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین واعظی در گفتگوی اختصاصی تاکید کرد جمعه 25 بهمن 1398 ساعت 12:31

تعامل، لازمه پیشبرد اهداف در هلال احمر است/٢۵٠ طلبه عضو هلال احمر استان آذربایجان شرقی هستند


حدود یک سال است که حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی، مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان آذربایجان شرقی را به عهده گرفته است.

پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در گفت و گویی صمیمی، اهم فعالیت های این مجموعه را از زبان وی جویا شده است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی در آغاز این مصاحبه با اشاره به اهمیت دفاتر نمایندگی در سطح استان های کشور، تعامل سازنده و همسو به منظور پیشبرد اهداف بشردوستانه و عام المنفعه جمعیت هلال احمر را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود عنوان کرد و گفت: ارتباط قوی با بدنه جمعیت، امدادگران و نجاتگران، جوانان، کارکنان و معاونت‌های مختلف سبب شده است تا در اجرای برنامه های فرهنگی امدادی تا حدود زیادی توفیق و پیشرفت داشته باشیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین واعظی در همین زمینه ادامه داد: تعامل و ارتباط موثر در انجام امور و فراهم کردن شرایط ایده‌آل برای فعالیت های مختلف به گونه‌ای که مسائل فرهنگی در این برنامه‌ها دیده شود نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: به همین منظور از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه به روسای شعب جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی اختیار داده شده است تا با ارتباط مستمر با ائمه جمعه و همچنین حوزه های علمیه شرایطی ایده‌آل برای اشاعه فرهنگ نوع‌دوستی و ترویج اهداف خیرخواهانه هلال احمر ایجاد کنند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی به برگزاری جلسات مشترک با حوزه ها و مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ این استان تنها ۴ کانون طلاب داشته که اکنون در پایان سال ۹۸ این تعداد به ۱۶ کانون افزایش پیدا کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین واعظی رشد ۴ برابری تعداد کانون‌های طلاب این استان را حاصل تعامل سازنده دانست و تصریح کرد: برنامه‌های متنوع امدادی، مانورها و دوره های کمک های اولیه ویژه اعضای این کانون ها به صورت مستمر در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ٢۵٠ طلبه، عضو کانون طلاب هلال احمر آذربایجان شرقی هستند خاطرنشان کرد: برخی از این افراد با گذراندن دوره‌های تکمیلی در هلال احمر، اکنون به عنوان یک نجاتگر ماهر و حرفه ای با همان لباس طلبگی به همراه سایر نجاتگران، در پایگاه های امداد و نجات بین شهری به ارائه خدمات امدادی و داوطلبانه به نیازمندان می‌پردازند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی به وجود ۳۱ شهرستان در این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ۶ شعبه شهرستان نماز جماعت برگزار می شود که پیش از این تنها ٢شعبه از فیوضات آن بهره‌مند بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین واعظی در ادامه به تبیین فعالیت‌های رابطین فرهنگی پرداخت و افزود: از هر معاونت و شعبه یک رابط فرهنگی به دفتر نمایندگی ولی فقیه معرفی شده که تاکنون تعاملات بسیار خوبی به وجود آمده است.
وی با تاکید بر اینکه رابطین فرهنگی نقش موثری در برگزاری برنامه های فرهنگی دارند گفت: همکاری رابطین فرهنگی، ائمه جماعات و حوزه‌های مختلف شعب در این استان سبب شده است تا پیشرفت چشمگیری در برنامه‌های فرهنگی استان داشته باشیم.
وی یکی دیگر از فعالیت‌های دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان را ارتباط موثر با نجاتگران و امدادگران این نهاد خیریه دانست و افزود: به عقیده من یکی از بهترین برنامه‌های فرهنگی دفاتر نمایندگی در استان‌ها دیدار با جوانان و امدادگرانی است که در پایگاه های امداد و نجات بین شهری مشغول فعالیت و کمک به هم نوع هستند.
حجت الاسلام و المسلمین واعظی ادامه داد: من شخصاً چندین نوبت با حضور در پایگاه های امداد و نجات بین شهری یک روز کامل در کنار امدادگران و نجاتگران حضور داشته و از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را شنیده و برای رفع آنها پیگیری کرده ام.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان شرقی با تاکید بر بهره گیری از فضای مجازی به منظور اشاعه مباحث و موضوعات فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ بشردوستی تصریح کرد: برای حضور در فضای مجازی باید همواره توجه داشته و در برنامه ها نیز انجام کامل محتوای تولیدشده لازم و ضروری است.
وی در پایان بار دیگر همدلی و اتحاد را لازمه پیشرفت جمعی و گروهی در نهادی مردمی همچون هلال احمر دانست و برگزاری نماز جماعت در شعب استان ها را یکی از راهکارهای مناسب برای انجام و شکل گیری این مهم اعلام کرد.

4006002/12/2020 4:23:03 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/02/202002101422800195_Thum.jpg
4006002/12/2020 4:23:03 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/02/202002101317710237_Thum.jpg