Print Logo
شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 22:04

نشست تخصصی «دانش حادثه و فاجعه‌های بزرگ مقیاس»


به همت معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر نشست تخصصی «دانش حادثه و فاجعه‌های بزرگ مقیاس» برگزار می شود. نشست علمی-تخصصی «دانش حادثه و فاجعه‌های بزرگ مقیاس» با ارائه و سخنرانی‌ پژوهشگر و ایده پرداز، محمد ناصرزاده به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در این نشست اهمیت مساله شناخت بحران  و تعریف ما از دانش حادثه مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.
به نگاه برگزارکنندگان این نشست، حادثه یا بلاهای طبیعی یک لاتاری نیست که تنها گاهِ قرعه اش امدادگران ورود کنند! رسیدگی به مجروحان هم بسنده کار و مهارت نیست! انتظار فاجعه یک ناتوانی در ساخت آینده است. دانش حادثه یک فن‌آوری نرم و در حتم انگاشتی مهار پذیری و عددمند شدن منطقی تبعات آن است. همه امدادگران شتاب دهنده درک جامعه از این آگاهی نو هستد.
این نشست علمی-تخصصی روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح در سالن موزه و مرکز اسناد جمعیت واقع در ساختمان معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، نشست « دانش حادثه و فاجعه‌های بزرگ مقیاس »،‌ هشتمین نشست علمی-تخصصی در زمینه اخلاق‌ امدادگری است.  سلسله نشست‌های علمی مرتبط با مفاهیم و اهداف جمعیت هلال احمر در آینده نیز با حضور صاحب نظران و کارشناسان ادامه خواهد یافت. هدف از برگزاری این سلسله‌ نشست‌های علمی و تخصصی بررسی و تحلیل موضوع‌های مربوط به جمعیت هلال‌احمر توسط اندیشمندان و متفکران حوزه علوم انسانی و مقدمه برگزاری همایش اخلاق امدادگری است.
حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

 

10807712/8/2020 10:02:47 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/02/202002106166189588_Thum.jpg