Print Logo
قلم نگاشتی به مناسبت فرا رسیدن چهل و یکمین سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) و آغاز دهه فجر شنبه 12 بهمن 1398 ساعت 06:45

آن بهار آزادی


۴۰ سال است که ایران و ایرانی به بهمن ماه که می رسد، طلیعه بهار را روز‌ها زودتر استشمام می کند. به بهمن ماه که می رسد همه آن فریادها، شور و شعف ها، عشق و همدلی ها را مرور می‌کند و در دفتر خاطرات ذهن و جانش ورق می زند. آن روز یک ایران نگاه به آسمانی دوخته بود که امام روح‌الله را در آغوش داشت. به آسمانی که نیلی تر از همیشه این سرزمین مادری بود.

همه بودند. همه آنهایی که روزها در انتظار آمدنش، تنها نه انتظار که لحظه‌ای از مبارزه نیز دست برنداشته بودند. در گوشه و کنار عکس هایی نیز در قاب هایی به رنگ خون این مردان وطن‌دوست دیده می‌شد. شهیدان... آری، آنها نیز گویی حضور داشتند.
شاخه شاخه گل بود که خیابان‌های منتهی به مهرآباد را به باغستانی باشکوه مبدل کرده بود.

همه چیز آنجا رنگ ایستادگی و مقاومت می‌داد. ندای الله اکبر خوب حال و هوایی به راه انداخته بود.

بهمن ماه نیز ۴۱ سال پیش خود را فراموش نمی‌کند. روزهایی که از پس از سرمای زمستان نیز حس گرمی و حیات می یافت و پرستو هایی که با بال های عاشقانه خود بهار را نقش پرواز می زدند.

آن روزها را نه ایران که دنیا فراموش نخواهد کرد. روزهایی که لبخندهای به یغما رفته بازگشت و مکتب جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی را معنا بخشید و به آن جامه عمل پوشانید.

امام روح‌الله، حال در آغوش دلدادگانی جای گرفت که پرواز در آسمان شهادت را تفسیر کرده بودند... که بهار آزادی را فریاد می کشیدند...چشم به درایت پیر و مراد خود برای رسیدن به سر منزل مقصود سپرده بودند... که عزت و آزادگی را برای کشور خود خواسته بودند.

به احترام خورشید، ایران قیام کرده بود.

۱۲ بهمن ۵۷ با همه زیبایی هایش اما صحنه اتحاد بود و همدلی...

میلیون‌ها ایرانی آن روزها یک کالبد داشتند، یک صدا بودند، یک هدف را دنبال می‌کردند و این اتحاد بود که پس از ده طلوع، خورشید فروزان انقلاب را در بیست و دومین روز از بهمن ۵۷ از خاوران تا باختران ایران گسترانید.

ایران در ۵۷ هجری خورشیدی خواست تا دنیا آزادی اش را ببیند، خواست تا شکوه و اقتدارش را زبانزد کند، خواست روی پای خودش بایستد، کلام وحی را آن گونه که شایسته اوست محترم شمارد، اتحاد برای پیروزی بر سلطه را به جهانیان بیاموزد، مقاومت و ایستادگی را مشق مستضعفان و مظلومان جهان کند، گلدسته های خاموش را از عطر عاشقی در وقت عاشقی پر کند، خواست زنگار از دل گردآلود بزداید و ایرانی پر صلابت به همه گیتی معرفی کند.

۴۱ سال می‌گذرد؛ اما انگار همین دیروز بود که ملتی آگاه، دست در دست یکدیگر خیلی زودتر از فصلش، به استقبال بهار واقعی رفتند.

۴۱ سال می‌گذرد، اما امسال ایران اسلامی در نخستین سالگرد گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی، با کوله‌باری از تجربه و تخصص، با انبوهی از آرزوهای ناب برای ایرانی آباد و استوار، با رهبری پرچمدار نهضت خمینی، ولی امر مسلمین جهان، امام خامنه ای مدظله العالی، پیش به سوی فتح قله‌های موفقیت و سربلندی حرکت می‌کند.

یادآور یوم الله ۱۲ بهمن ۵۷، برای هر ایرانی وطن دوست احساساتی از جنس غرور و افتخار می آفریند.

این روز بزرگ و جاودانه بر همگان خجسته باد.

پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر