Print Logo
به همت معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر جمعه 11 بهمن 1398 ساعت 09:11

نشست علمی_تخصصی مبانی کار خیر در آموزه‌های اسلامی برگزار می شود


نشست علمی-تخصصی «مبانی کار خیر در آموزه‌های اسلامی» با ارائه و سخنرانی‌ حجت‌الاسلام مهدی مهریزی پژوهشگر دین و مدرس حوزه و دانشگاه به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، در این نشست مبانی کار خیر در آموزه‌های اسلامی مورد واکاوی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

از آنجایی که مهم‌ترین مصداق کارِ خیر امدادرسانی و نجات دیگری است، اندیشیدن به مبادی و مبانی این امر می‌تواند ماهیت و مسیر تحقق آن را روشن کند. این امر همچنین می‌تواند راهنمای عملی خوب و بصیری باشد برای کسانی که به امر یاریگری اهتمام دارند و لذا در این نشست به پیشینه فعالیت خیرخواهانه در ایران اسلامی با محور دیگر خواهی و رهیافت اخلاق امدادگری اشاره می‌شود.

نحوء مواجه ما با دیگری و تبیین و توجیه کرامت از نگاه اسلام از دیگر موضوعاتی است که با تکیه بر سیره و اندیشه دینی در این نشست مورد واکاوی و بررسی قرار خواهد گرفت.
این نشست علمی-تخصصی روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح در سالن موزه و مرکز اسناد ملی جمعیت در ساختمان معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، نشست «مبانی کار خیر در آموزه‌های اسلامی»،‌ هفتمین نشست علمی-تخصصی در زمینه اخلاق‌ امدادگری است.

سلسله نشست‌های علمی مرتبط با مفاهیم و اهداف جمعیت هلال احمر در آینده نیز با حضور صاحب نظران و کارشناسان ادامه خواهد یافت.

هدف از برگزاری این سلسله‌ نشست‌های علمی و تخصصی بررسی و تحلیل موضوع‌های مربوط به جمعیت هلال‌احمر توسط اندیشمندان و متفکران حوزه علوم انسانی و مقدمه برگزاری همایش اخلاق امدادگری است. حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

10807711/31/2020 9:10:52 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/01/202001101547442740_Thum.jpg