Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی سه‌شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 16:58

۲۵ کانون طلاب جمعیت هلال احمر در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از فعالیت ۲۵ کانون طلاب خواهران و برادران جمعیت هلال احمر این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه، حجت الاسلام و المسلمین اسدی در مصاحبه با این پایگاه با بیان این مطلب گفت: فعالیت‌های کانون های طلاب از سال ۹۶ تاکنون نسبت به قبل رشد چشمگیری داشته است.

وی با بیان این که حوزه علمیه خراسان پس از قم بزرگترین حوزه علمیه کشور محسوب می‌شود افزود: پس از انعقاد تفاهم نامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با حوزه علمیه خراسان، فعالیت های کانون های طلاب از قوت و همچنین انسجام بیشتری برخوردار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر برگزاری و تشکیل کارگروه‌های تخصصی سه‌جانبه دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان، معاونت جوانان هلال احمر استان و حوزه علمیه خراسان به منظور برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای مناسب در جهت رشد و ارتقاء سطح علمی امدادی طلاب عضو کانون های طلاب خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های مختلف مباحث امداد و کمک های اولیه در مقاطع مقدماتی و پیشرفته، بازآموزی های مستمر و همچنین برگزاری مانور های موضوعی در مدارس علمیه، از دستاوردهای این نشست‌ها و کارگروه هاست.

حجت الاسلام و المسلمین اسدی با بیان اینکه طلاب پس از فراگیری آموزش ها و مباحث امدادی با حضور در صحنه‌های عملیات و امدادرسانی این آموزش‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند تصریح کرد: در ابتدای سال جاری و پس از وقوع سیل در استان گلستان بیش از ۱۵۰ طلبه عضو کانون های طلاب و مدارس علمیه استان به عنوان امدادگران جمعیت هلال احمر با حضور در مناطق سیل‌زده به ارائه خدمات امدادی به سیل زدگان پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه حضور طلاب عضو هلال احمر در قامت امدادگر می تواند از دو جنبه حائز اهمیت باشد افزود: به این ترتیب یک طلبه با حضور خود در صحنه های حوادث طبیعی و غیر طبیعی علاوه بر فعالیت‌های امدادی به ارائه خدمات فرهنگی نیز خواهد پرداخت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی، حضور طلاب عضو کانون طلاب جمعیت هلال احمر استان در برنامه های فرهنگی همچون اردوهای سازمان جوانان و طرح های امداد و نجات و راهنمای مسافرین نوروزی را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی-امدادی اعضای طلبه هلال احمر برشمرد و افزود: از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از طلاب این است که یک طلبه و روحانی باید پاسخگوی نیازهای همه‌جانبه مردم باشد.

جشنواره قرآن و عترت با همکاری کانون های طلاب در هلال احمر برگزار می شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه از برگزاری جشنواره قرآن و عترت با محوریت و همکاری کانون های طلاب ویژه اعضای هلال احمر در سراسر شعب هلال احمر خراسان رضوی خبر داد و گفت: حفظ و تفسیر قرآن کریم، امداد و نجات و ایثارگری در قرآن برخی از موضوعات این جشنواره است که همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسدی در پایان بر تقویت فعالیت‌های امدادی و فرهنگی طلاب در جمعیت هلال احمر تاکیدکرد.