Print Logo
به همت معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر برگزار می‌شود جمعه 27 دی 1398 ساعت 05:55

نشست تخصصی "تجربه‌نگاری امدادگری در بحران"


نشست علمی-تخصصی «تجربه‌نگاری امدادگری در بحران» با ارائه و سخنرانی ظاهر رستمی، متخصص مدیریت بحران و مدیرعامل شرکت نساجی جمعیت هلال‌احمر به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه و معاونت آموزش، پژوهش و فن‌آوری در جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در این نشست روایت تجربیات زیسته مدیران امدادی و امدادگران در صحنه مطرح و مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت. این روایت با رهیافت اخلاق حرفه‌ای علاوه بر اینکه بر عموم افراد جامعه درس تذکر و تنبیه به همراه دارد، می‌تواند راهنمای عملی خوب و بصیری باشد برای کسانی که به امر یاریگری اهتمام دارند.
نشست علمی-تخصصی تجربه‌نگاری امدادگری در بحران روز یکشنبه 29 دی ماه از ساعت ۱۰ صبح در سالن موزه و مرکز اسناد هلال احمر واقع در ساختمان معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر برگزار خواهد شد و لازم به ذکر است، نشست «تجربه‌نگاری امدادگری در بحران»،‌ چهارمین نشست علمی-تخصصی در زمینه اخلاق‌ امدادگری است.

پیش از این نشست علمی-تخصصی، نشست‌های با عناوین «امداد اخلاقی در قرآن کریم»، «اسطوره‌شناسی امدادونجات» و «دشواری‌های کنش‌ داوطلبانه در ایران»«چالش‌های اخلاقی درمانگری در بحران‌ها» با ارائه و سخنرانی اساتید قاسم جوادی پژوهشگر حوزه دین، شروین وکیلی جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه، نعمت‌الله فاضلی، انسان‌شناس و عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم‌انسانی و همچنین علی خاجی، حقق و پژوهشگر اخلاق پزشکی برگزار شده است.
سلسله نشست‌های علمی مرتبط با مفاهیم و اهداف جمعیت هلال احمر در آینده نیز با حضور صاحب نظران و کارشناسان ادامه خواهد یافت.

هدف از برگزاری این سلسله‌ نشست‌های علمی و تخصصی بررسی و تحلیل موضوع‌های مربوط به جمعیت هلال‌احمر توسط اندیشمندان و متفکران حوزه علوم انسانی و مقدمه برگزاری همایش اخلاق امدادگری است.

حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و در پایان این نشست به شرکت کنندگان گواهینامه حضور اعطا خواهد شد.

10347391/17/2020 5:54:53 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2020/01/202001105883806070_Thum.jpg