Print Logo
به همت معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر برگزار می‌شود جمعه 6 دی 1398 ساعت 20:28

نشست تخصصی "دشواری‌های کنش‌ داوطلبانه در ایران"


نشست علمی-تخصصی «دشواری‌های کنش‌ داوطلبانه در ایران» با ارائه و سخنرانی دکتر نعمت‌الله فاضلی، انسان‌شناس و عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم‌انسانی به همت معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه و معاونت آموزش، پژوهش و فن‌آوری در جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در این نشست مباحثی همچون موانع تحقق کنش‌ داوطلبانه در ایران، واکاوی نقش و تاثیرگذاری کنش‌ داوطلبانه در ارتقای توانمندی‌ها و پذیرش ظرفیت‌های بومی و همچنین تاثیر حوزه آموزش، فرهنگ و سیاست در تحقق این امر مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

این نشست علمی-تخصصی روز یکشنبه هشتم دی ماه از ساعت ۱۰ صبح در موسسه علمی - کاربردی جمعیت هلال‌احمر برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است نشست دشواری‌های کنش‌ داوطلبانه در ایران سومین نشست علمی-تخصصی در زمینه اخلاق‌ امدادگری است.

پیش از این نشست علمی-تخصصی، نشست‌های با عناوین «امداد اخلاقی در قرآن کریم» و «اسطوره‌شناسی امدادونجات» با ارائه و سخنرانی اساتید قاسم جوادی پژوهشگر حوزه دین و همچنین شروین وکیلی جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه برگزار شده است.

سلسله نشست‌های علمی مرتبط با مفاهیم و اهداف جمعیت هلال احمر در آینده نیز با حضور صاحب نظران و کارشناسان ادامه خواهد یافت.

هدف از برگزاری این سلسله‌ نشست‌های علمی و تخصصی بررسی و تحلیل موضوع‌های مربوط به جمعیت هلال‌احمر توسط اندیشمندان و متفکران حوزه علوم انسانی و مقدمه برگزاری همایش اخلاق امدادگری است.

حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و در پایان این نشست به شرکت کنندگان گواهینامه حضور اعطا خواهد شد.