Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت 18:15

تکریم و حفظ کرامت نیازمندان باید رکن همه کارهایی باشد که انجام می دهیم


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خوزستان گفت: تکریم و حفظ کرامت نیازمندان باید رکن همه کارهایی باشد که انجام می دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین محمد انصاری اظهار کرد: اسلام همیشه انسان را به جهاد تشویق می کند، جهاد نیز به معنی کوشش و حرکت است؛ انسان اگر توانمند باشد و استعداد داشته باشد اما جوشش نداشته باشد مانند آبی زلالی است که اگر جوشش نداشته باشد پس از گذشت مدتی به گنداب تبدیل می شود.

وی افزود: خداوند متعال انسان را به گونه ای خلق کرده که تعالی انسان در گرو جوشش ها و حرکات است؛ گویی انسان درحرکت و خروش تعریف شده است و به همین دلیل خداوند مومنین را به جهاد دعوت کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: جهاد همان خیزش است یعنی جایی که انسان باید از زنجیرهای دنیوی و مادی که وی را از حرکت بازمی دارند، جدا شود.

انصاری با اشاره به مطرح شدن جهاد اقتصادی و نظامی در قرآن کریم، گفت: خداوند متعال جهاد اقتصادی را مقدم بر جهاد نفس و نظامی عنوان کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین خداوند متعال نسبت به مخالفین و معاندین می فرماید این افراد برای نشستن خوشحال هستند و کمک به دیگران را دوست ندارند. برخی ها عنوان می کنند که من توانستم و آنچه را می خواستم به دست آوردم و به فقرا چنین نگاه از بالا به پایینی دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: خداوند می فرماید بر خلاف مخالفین و معاندین امت پیغمبر (ص) عشق به جهاد دارند و خیر، خوبی و خوشی برای این افراد است مانند داوطلبان جمعیت هلال احمر که بدون هیچ چشم داشتی  به مردم خدمت می کنند.

انصاری گفت: رهایی از مشکلات در گرو جهاد است؛ مقام معظم رهبری چندین سال است که پسوند اقتصادی را به عنوان شعار قرار دادند مانند رونق تولید و جهاد اقتصادی که این روزها جهاد اقتصادی مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه یک حکومت علوی تشکیل شده و 40 سال از آن گذشته، بیان کرد: اکنون برای اینکه پرچم اسلام برافراشته  نگهداشته شود باید به رسالت انسانی و اسلامی خود عمل کنیم و رسالت اسلامی ما ایجاب می کند که امروز فارغ از همه دیدگاه ها به مساله نیازمندان که شعار بین المللی هلال احمر است توجه کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان با تاکید بر لزوم تکریم و حفظ کرامت نیازمندان، عنوان کرد: تکریم و حفظ کرامت نیازمندان باید رکن همه کارهایی باشد که انجام می دهیم. در ایام سیل برخی افراد نیت خیری داشتند اما به این موضوع توجه نکردند و از پیرزنی عکس گرفتند که پیرزن گفت از بدبختی من عکس می گیرید.

وی با اشاره به برقراری ارتباط بین نیازمندان و توانمندان تصریح کرد: نباید همیشه به افراد توانمند به عنوان پولدار و نیارمند به عنوان بی پول نگاه کنیم، فرد توانمند شاید در حرفه ای توانمند باشد اما پول نداشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به 4 آذرماه سالگرد شهادت شهدای حله، گفت: در بین این افراد یک فرد لوله کش وجود داشت که شاید کار لوله کشی ده ها مسجد اهواز و همچنین منازل فقرا را انجام می داد.

انصاری با اشاره به آمار 51 درصدی طلاق، بیان کرد: برای کمک به نیازمندان می توانیم از حرفه های خود مانند مشاوره و... استفاده کنیم بنابراین باید بانک اطلاعاتی در این زمینه داشته باشیم تا به این افراد بر حسب توانمندی هایمان کمک کنیم.