Print Logo
نماینده ولی فقیه جمعیت هلال احمر پنج‌شنبه 16 آبان 1398 ساعت 18:59

وظیفه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر نظارت بر همه امور است / آموزش جوانان برای مسئولیت پذیری و نوع دوستی از برکات هلال احمر است


حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه جمعیت هلال احمر در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت : وظیفه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر نظارت بر همه امور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از روابط عمومی جمعیت استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین معزی روز پنجشنبه ۱۶ آبان، در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: انسان آفریده شد تا خلیفه خدا بر روی زمین باشد و برای رسیدن به این مقام همه آنچه را نیاز داشت به او عنایت شد.

وی ادامه داد: خرد و اراده دو نیروی بزرگ در وجود انسان است که بتواند راه را از چاه تشخیص دهد، فطرت و نوع آفرینش به گونه ای است که بشر عاشق کمال و طالب حقیقت است، بندگی خدا را آرزو دارد و در تلاش است راه را تشخیص دهد و حرکت دهد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی تصریح کرد: پیامبران آمدند برای آن که انسان از دست طاغوت و وسوسه شیطانی نجات پیدا کند و برای همین منظور همه کمک های الهی در خدمت انسان قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: انبیا یکایک آمدند و رفتند تا نوبت به خاتم الانبیا حضرت محمد(ٌص) رسید، پیامبر می بایست مانند دیگر انسان ها از این زندگی رخت بربندد و به لقای خدا باریابد ولی انسان رها نمی شود و به خود واگذاشته نمی شود چراکه این راه را بی رهرو و راهبر نمی تواند ادامه بدهد.

وی افزود: خداوند امر کرد به پیامبر و ایشان در 18 ذی الحجه سال دهم هجرت در سرزمین غدیر خم فرمود من کنت مولاه فهذا علی مولاه و وحی نازل شد که امروز دین تان کامل شد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بعد از امیر مومنان یکایک ائمه تا خاتم الوصیین حجت بن الحسن (عج )آمدند تا این راه گم نشود عنوان کرد: ردای امامت در سال 260 هجرت بعد از شهادت امام عسکری (ع) در 8 ربیع الاول به امام دوازدهم می رسد و تا به امروز او ولی خداست و خاتم الوصیین است و امت ها به وسیله او هدایت می شوند و روزی پرده غیبت کنار می رود تا ظلم و جور کنار رود و عدالت گسترش یابد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با بیان اینکه اگرچه امروز در موقعیت روز ظهور نیستیم اما جایگاهی مانند افراد حاضر در زمان ظهور داریم عنوان کرد: بنا به فرموده حضرت سجاد (علیه السلام) خداوند به افرادی که در عصر غیبت معتقد به امامت و منتظر ظهور هستند عقل و شعور عطا کرده است که فرقی با زمان ظهور ندارند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر که امام زمان (عج) بر ما احاطه دارد و ما خود را در محضر ایشان می بینیم فرقی با زمان ظهور ندارد هر چند حجت خدا به اقتضای زمان در پس پرده غیبت است اما بی بهره از نعمت پشت پرده غیبت نیستیم.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به آشنایی خود با مرحوم وزیری در یزد اظهار کرد: این مرحوم دفترچه یادداشتی داشت و به هر کدام از بزرگان می رسید درخواست می کرد از باب توصیه و پند یادگاری برای او در آن دفترچه یادداشت کنند و روزی محضر حضرت امام (ره) رسید و چنین درخواستی کرد و همین یادداشت اولین بیانیه ای بود که امام برای برخواستن مقابل ظلم و ستم نگاشتند. وی ادامه داد: امام راحل حتی یک روز هم مبارزه را تعطیل نکرد تا توانست حاکمیت 2500 ساله ستم شاهی را از پا بیندازد و جمهوری اسلامی را با هدف جاری شدن دین، قرآن و وحدت در میان امت مسلمان به عنوان الگو و نمونه در جهان اسلام بنیان گذارد.

وی با بیان اینکه مطمئنا این راهی که امام آغازگرش بود دشمنان زیادی دارد ابراز کرد: هشت سال جنگ تمام عیاری را به این انقلاب تحمیل کردند، تجربه کودتاها را در ایران پیاده کردند، از روز آغاز، تحریم علیه ایران را اعمال کردند اما روز به روز این ملت و این نظام رشد و ترقی پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با عنوان اینکه هر جنگی را علیه ملت ایران انجام داده اند افزود: جنگ قرن بیستم دیگر جنگ موشک ها و هسته ای نیست بلکه جنگ امروز جنگ اطلاعات و رسانه است به گونه ای که هزاران شبکه و رسانه های گوناگون به جان ملت ها افتاده اند تا بتوانند ان ها از پای دربیاورند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از رحلت امام (ره) خیلی ها گمان می کردند دیگر همه چیز تمام است و این انقلاب به پایان رسیده است اما خداوند اراده کرده بود و مردی را در حوادث مختلف مخصوصا حادثه روز 6 تیتر 1360 محافظت کرد تا پس از امام به جانشینی بنشیند و این کشتی را به سرمنزل مقصود برساند.

نمانیده ولی فقیه در هلال احمر اظهار کرد: هلال احمر هم راستا با اهداف نظام بدون هیچ منت و چشم داشتی در خدمت انسان هاست و به خدمت گزاری مشغول است بدون اینکه نام کسی یا دین کسی را بپرسد، بشر را دوست می دارند به عنوان اینکه خلق خداست و کسی که خلق خدا را دوست بدارد یعنی خدا رو دوست دارد و خداوند مزد این افراد را بهشت قرار داده است.

وی با بیان اینکه نظام و ساختار هلال احمر در حاکمیت ما برقرار است اما این بدان معنا نیست که این جمعیت دولتی است ادامه داد: هلال احمر اگر از دولت هم هزینه ای دریافت می کند به خاطر خدمتی است که به دولت می کند، مثلا در مواقع حادثه و بحران دولت باید به کمک مردم بشتابد اما بخشی از آن به هلال احمر واگذار می شود و طبیعی است که باید هزینه آن هم پرداخت شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با بیان اینکه بزرگترین دغدغه مقام معظم رهبری در آسیب های اجتماعی موضوع اعتیاد به ویژه در مورد جوانان است گفت: این آسیب ها باعث شد تا به فکر سازمانی برای رفع دغدغه های اجتماعی باشند و خوشبختانه هلال احمر عضو شورای اجتماعی است.

وی جمع آوری، ساماندهی، توانبخشی، تربیت، آموزش را از اهم فعالیت های سازمان جوانان هلال احمرعنوان کرد و گفت: اینکه جوان را به گونه ای تربیت کنیم که فقط به فکر خودش نباشد و فکر دیگران هم باشد مصداق عملی توصیه امام علی (علیه السلام) به محمد حنفیه است که آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر مسئولیت پذیری را مقوله مهم در جامعه عنوان کرد و افزود: همه در جامعه مسئول هستیم و باید به جوانان یاد داد که در جامعه تنها نان به سفره خود نگذارند بلکه به فکر دیگران هم باشند و به دیگران هم حیات و زندگی ببخشند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی به مسئولیت حوزه نمایندگی ولی فقیه بر اساس ابلاغیه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به دور از جنجال رسانه ای و تبلیغات نظارت، تذکر و بازدارندگی بر کل امور را به خوبی انجام داده است تا اعتماد در جامعه نسبت به هلال احمر افزایش پیدا کند.

در ادامه این مراسم از خدمات حجت الاسلام و المسلمین عباس سبحانیان مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد تقدیر و حجت الاسلام و المسلمین شعشعی به‌عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد منصوب گردید.

شایان ذکر است از خدمات کارکنان جمعیت هلال احمر استان یزد در مراسم اربعین حسینی 98 در این مراسم نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد .

40060011/7/2019 7:04:04 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/11/201911106621128342_Thum.jpg
40060011/7/2019 7:04:03 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/11/201911106000464070_Thum.jpg
40060011/7/2019 7:04:03 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/11/201911106490324884_Thum.jpg
40060011/7/2019 7:04:04 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/11/201911106523305243_Thum.jpg
40060011/7/2019 7:04:03 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/11/201911106498896051_Thum.jpg