Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین معزی در جمع اعضای شورای مدیران و رابطین فرهنگی هلال احمر فارس جمعه 10 آبان 1398 ساعت 21:12

بیست و هفت ماموریت فرهنگی برای هلال احمر احصا و تدوین گردید


نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر از احصا و تدوین ۲۷ ماموریت فرهنگی توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت خبر داد و گفت: این ماموریت ها پس از مطالعه دقیق و کارشناسی وظایف و کارکردهای جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلف شناسایی و گردآوری شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از روابط عمومی این جمعیت در استان فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی بعداز ظهر پنج شنبه ۹ آبان ماه در جمع اعضای شورای مدیران و رابطین فرهنگی جمعیت فارس در شیراز با تاکید بر اهمیت برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در جمعیت، اظهار کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه اقدامات متعددی طی سالیان اخیر برای تقویت و تعمیق ماموریت های فرهنگی جمعیت هلال احمر انجام داده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل فاصله زیادی داریم.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به حکم انتصاب ایشان توسط مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پس از رحلت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین غیوری، گفت:هرچند در نگاه اول،‌ زمینه کار فرهنگی در بزرگترین سازمان امدادی کشور موضوعی عجیب به نظر می رسید، اما با مطالعه دقیق و کارشناسی وظایف و کارکردهای جمعیت در حوزه های مختلف اعم از بدنه کارمندی، داوطلبی، خدمات عام المنفعه و بشر دوستانه داخلی و بین المللی و امور آموزشی و ...، بیست و هفت ماموریت فرهنگی توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر احصا و تدوین شده است.

وی تاسیس و راه اندازی شوراهای فرهنگی در حوزه های ستادی و استان ها و برنامه ریزی برای فعال بودن این شوراها،آموزش های ضمن خدمت،تشکیل دارالقران و هئیت مذهبی در کنار فعالیت های انتشاراتی مانند نشریات ماهانه "مهر و ماه" و مناسبتی "زاد" را نمونه هایی از اقدامات فرهنگی این حوزه برشمرد و تاکید کرد: تلاش می کنیم وسعت و عمق این برنامه ها را متناسب با محورهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزایش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد جمعیت هلال احمر مانند ارتباط با بیش از یک میلیون جوان داوطلب، بهره مندی از اقشار و تخصص های مختلف و متنوع داوطلب، گستره جذب داخلی و جهانی و نیز ماموریت های عام المنفعه و بشردوستانه، تصریح کرد: این ظرفیت و استعدادهای استثنائی، وظایف مسئولان و برنامه ریزان فرهنگی در هلال احمر را سنگین و مضاعف می نماید به گونه ای که نباید لحظه ای از تلاش و مجاهدت خالصانه و مومنانه دست برداشت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اعتماد عمومی به جمعیت را سرمایه و پشتوانه ای غنی دانست و افزود: کمک نقدی۲۴۰ میلیارد تومانی مردم به هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان در ابتدای سال جاری، نمونه ای از این اعتماد جامعه به جمعیت است که باید با سیاست گذاری و برنامه ریزی کارشناسی این سرمایه اجتماعی را ارتقا بخشید.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به آموزه های وحیانی سوره مبارکه اسرا، حرکت و فعالیت فرهنگی موفق و اثرگذار در حوزه های مختلف از جمله جمعیت هلال احمر را منوط به "صدق" و راستی و تلاش صادقانه و "راستین" با محوریت ایمان واقعی به خدا و تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و برخورداری از "عمل صالح" دانست.

وی در پایان خواستار توجه بیش از پیش رابطین فرهنگی استان ها به جوانان و استفاده بهینه از مشاوره فکری، تخصصی و مهارت داوطلبان در راستای کمک به جامعه هدف جمعیت هلال احمر شد.

در ابتدای این مراسم و پیش از سخنان حجت الاسلام و المسلمین معزی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با تشریح موقعیت و وسعت این استان با ۳۵ شهرستان و ۲۶ شعبه جمعیت و احتمال افزوده شدن به این تعداد در آینده با توجه به درخواست های موجود برای تاسیس شعب هلال احمر در شهرستان های تازه تاسیس، بر توجه ویژه جمعیت مرکز به استان فارس از جمله در ماموریت های فرهنگی تاکید کرد.

حسین درویشی همچنین از روسای شعب جمعیت هلال احمر خواست با مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان برای شناسایی ظرفیت های فرهنگی در هر شعبه و گسترش فعالیت های مربوطه تعامل بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بهادری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فارس نیز در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین قاسمی مسئول سابق این دفتر طی شش سال گذشته، اختصاص درصدی از درآمدهای جمعیت در شعب شهرستانی برای فعالیت های فرهنگی را امری مهم و ضروری دانست و افزود: هزینه کرد برای فعالیت های فرهنگی، نوعی سرمایه گذاری ارزشمند جهت جذب منابع انسانی داوطلب در راستای ماموریت های جمعیت هلال احمر محسوب می شود.

همچنین در این مراسم روسای شعب شیراز و فیروزآباد، رابط فرهنگی شعبه کازرون و معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس به نمایندگی از اعضای شورای مدیران و رابطین فرهنگی این جمعیت، نقطه نظرات فرهنگی خود را با نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر در میان گذاشتند.

40060011/1/2019 9:05:30 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/11/201911107414527807_Thum.jpg
40060011/1/2019 9:05:30 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/11/201911107411732861_Thum.jpg
40060011/1/2019 9:05:30 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/11/201911107429806843_Thum.jpg
40060011/1/2019 9:05:29 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/11/201911107513468884_Thum.jpg