Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پیامی تاکید کرد سه‌شنبه 30 مهر 1398 ساعت 17:25

اربعین، نشانه ای از حرکت امت اسلامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و نماد حق‌خواهی و ایستادگی مسلمانان در مقابل ظلم است


نماینده ولی فقیه در هلال احمر، طی پیامی به مناسبت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تاکید کرد: همدلی میلیون ها زائر و هماهنگی خیل عظیم دست‌اندرکاران تدارک این مراسم گسترده، شایسته شکرگزاری به درگاه خداوند منان و سپاس از دست اندرکاران است مخصوصاً مردم عراق که بی‌منت و خالصانه و به عشق و ارادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به خدمتگزاری زائران پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین معزی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق(ع): «یا زُرارَة! إِنَّ السَّماءَ بَکَتْ عَلی الْحُسَینِ عَلَیهِ السَّلام اَرْبَعِینَ صَباحاً بِالدَّمِ وَ إِنَّ الْأَرْضَ بَکَتْ أرْبَعینَ صَباحاً بِالسَّواءِ وَ إِنًّ الشَّمْسَ بَکَتْ اَرْبَعِینَ صَباحاً بِالْکُسُوفِ وَ الْحَمْرَةَ... وَ إِنَّ الْمَلائکَةَ بَکَتْ اَرْبَعِینَ صَباحاً عَلَی الْحُسَینِ(ع)؛

ای زراره، آسمان چهل روز بر حسین(ع) خون گریه کرد و زمین چهل روز برای عزای آن حضرت گریست به تیره و تار شدن و خورشید با کسوف و سرخی خود چهل روز گریست... و ملائکه الهی برای آن حضرت چهل روز گریستند.»

اربعین امسال با شکوه تر از سال های قبل با حضور میلیونی ارادتمندان اهل بیت (علیهم السلام) از شیعیان و دیگر مذاهب اسلامی و حتی غیر مسلمانان برگزار شد و صحنه ای بی‌همتا از تجلی عشق و ایمان در کنار یکدیگر ترسیم گردید.

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ادامه تدبیر الهی خاندان عصمت و اهتمام بازماندگان واقعه کربلا در تبیین ماهیت و فلسفه این قیام نجات‌بخش و نشانه ای از حرکت امت اسلامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و نماد پیوند مستحکم میان مسلمانان در حق‌خواهی و ایستادگی در مقابل ظلم است.

اکنون این رویداد بی‌نظیر در پهنه دنیا، دل ها و چشم ها را به نهضت امام حسین (علیه السلام) معطوف ساخته و جان ها را آماده دریافت معارف گرانقدر مکتب اهل بیت (علیهم السلام) نموده است.

همدلی میلیون ها زائر و هماهنگی خیل عظیم دست‌اندرکاران تدارک این مراسم گسترده، شایسته شکرگزاری به درگاه خداوند منان و سپاس از دست اندرکاران است مخصوصاً مردم عراق که بی‌منت و خالصانه و به عشق و ارادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به خدمتگذاری زائران پرداختند و دولت و مسئولان عراقی که با تلاش مجدانه شرایط مساعد برپایی این مراسم را فراهم آوردند. همچنین دستگاه های مختلف، گروه های مردمی و هیئآت ایرانی در ساماندهی حضور گسترده و رفع موانع زائران ایرانی سعی فراوان داشتند.

همگام با این اشتیاق و اهتمام فراگیر، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز عهده دار امور پزشکی و ارائه خدمات به زائران گرانقدر بود. از مدیران و مسئولان این کار طاقت فرسا و گروه پزشکان، پرستاران و امدادگران که عاشقانه و با روحیه داوطلبی به خدمتگزاری زائران پرداختند تشکر می نمایم. انشاءالله اجر این مجاهدت ، عنایت و توجه حضرت سیدالشهداء علیه السلام و بهره‌مندی از برکات معنوی این مراسم است.

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران