Print Logo
جمعه 19 مهر 1398 ساعت 04:41

افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین


قرارگاه رسانه ای صدا و سیما در مرز خسروی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، قائم مقام سازمان صداوسیما و استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، دکتر علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر که برای بررسی وضعیت مرز خسروی در استان کرمانشاه و ارائه خدمات جمعیت هلال احمر به زائران به این استان سفر کرده بود در مراسم افتتاح قرارگاه رسانه ای صدا و سیما در مرز خسروی شرکت کرد.

دکتر پیوندی در این مراسم اظهار کرد: برای جمعیت هلال احمر باعث افتخار است که در جمع خدمت گزاران زائران ابا عبدالله (ع) باشد.

وی افزود: از استاندار پر تلاش کرمانشاه و تمام بزرگوارانی که تلاش کردند این مرز قدیمی افتتاح شود و زائران با آسودگی بیشتری وارد عراق شوند باید تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به دلیل حضور این نهاد در خدمت رسانی به زائران اربعین گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک ارگان امدادی، فرهنگی و اجتماعی تلاش دارد تا در ایام اربعین در داخل و خارج از مرزهای کشور در خدمت زوار باشد. این اقدام بر اساس اساسنامه جمعیت هلال احمر صورت می گیرد که وظیفه بهداشت، درمان، امداد و نجات ایرانیان خارج از کشور به عهده هلال احمر گذاشته شده است. ما هم در هلال احمر با تمام وجود و در هر لحظه این وظیفه را دنبال کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در اربعین امسال با توجه به پیش بینی ها که حاکی از استقبال بیشتر هموطنان و سفر آنها به عراق بوده است، از افزایش ظرفیت پوشش جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: ما امسال برنامه ریزی مفصلی انجام دادیم و برنامه عملیاتی ما از ۱۲ مهر آغاز شد و تا اول آبان ادامه خواهد داشت. امسال ۱۳۷ پایگاه در در سه استان مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان مشغول خدمت رسانی هستند و از سراسر کشور نیز نیروهای عملیاتی به این استان ها منتقل شده اند تا شرایطی ایجاد شود که رفت و آمد زائران با سهولت صورت بپذیرد.

پیوندی ادامه داد: از چهار فروند بالگرد و همین طور ۲۰۰ دستگاه خودروهای آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، ترابری، مخابراتی و… برای این ماموریت استفاده شده است.

وی افزود: در داخل کشور عراق نیز تمهیدات بیشتری نسبت به گذشته اندیشیده شده و چهل درصد توان خود را برای خدمت رسانی افزایش داده ایم که از جمله آنها ارتقای ظرفیت لجستیک، نیروها، دارو و مراکز درمانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به بازگشایی مرز خسروی گفت: باز شدن این مرز که حاصل تلاش استاندار و سایر مسئولان استانی بود را به فال نیک می گیریم. امروز هم قرارگاه رسانه ای مرز خسروی افتتاح شد که می تواند در راستای همدلی و استفاده بهتر از این ایام عمل کند.

در این مراسم هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نیز اظهار کرد: آقای پیوندی همان طور که در ایام زلزله برای این استان سنگ تمام گذاشت، در زمان بازگشایی مرز خسروی و برآورده کردن تدارکات لازم نیز سنگ تمام گذاشت که باید از زحمات ایشان و همین طور آقای سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: تردد زائران از مرز خسروی به سمت عراق از چهارشنبه رسما آغاز شده و حدود ۷ هزار نفر روز گذشته از این مرز عبور کردند و پنجشنبه نیز تا ظهر بیش از ۱۰ هزار نفر از مرز عبور کردند.

استاندار کرمانشاه در مورد محدودیت تردد در مرز خسروی نیز عنوان کرد: چند روزی که در تردد از مرز خسروی وقفه ای صورت گرفته بود مرز بسته نشده بود بلکه با توجه به اینکه پس از گذشت از این مرز زائران باید از عراق عبور می کردند ، به دلیل مسائل چند روز اخیر در این کشور زائران را اعزام نکردیم که در آن آشوب ها برای آنها مشکلی رخ ندهد. در عین حال راه جایگزینی نیز مشخص کرده بودیم تا در صورتی که نیاز بود از آن بهره برداری کنیم. خوشبختانه اکنون مشکل خاصی وجود ندارد و زائران به خوبی از این مرز تردد می کنند.

وی در مورد افتتاح قرارگاه رسانه ای اربعین در مرز خسروی نیز گفت: استقرار این قرارگاه یکی از خدمات نرم افزاری ارزشمندی است که صدا و سیما به زائران ارائه می کند و می تواند نگرانی زائران را در ارتباط با اطلاعات مرزها و معرفی مرز خسروی برطرف کند و به آنها اطلاعات بدهد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سیما نیز به رویکردهای رسانه های مختلف در اربعین اشاره کرد و گفت: شاید در تاریخ مراسمی با چنین عظمت و شکوه نداشته باشیم. در این میان همان طور که رهبری فرمودند خیلی ها هزینه های زیادی را انجام می دهند و با انجام فعالیت های رسانه ای سعی می کنند جمعیتی را در جایی جمع کنند اما به راحتی نمی توانند این کار را انجام دهند. ولی در ایام اربعین می بینیم که این جمعیت گرد هم می آیند و هیچ گردهمایی، شکوه و عظمت اربعین را چه از نظر کیفی و چه کمی ندارد.

وی افزود: این مراسم با این شکوه و جلال و جبروتی که دارد اگر انعکاس پیدا نکند و مطرح نشود طبیعتا کارکردی که توقع آن را داریم نخواهد داشت. متاسفانه در قرن بیست و یکم و عصر رسانه، تمام رسانه های استکباری و صهیونیستی نسبت به این موضوع یا سیاست بایکوت را در پیش گرفته اند و یا سیاست تحریف. در این میان رسانه مسئولیت بسیار سنگینی به عهده دارد تا بتواند حق مطلب را ادا کند و ما هم حداکثر تلاشمان را انجام می دهیم تا بتوانیم آنچه واقعیت اربعین است را در معرض دید مخاطبان قرار بدهیم.