Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین معزی در همایش تجلیل از خیریه های فعال در حوادث اخیر یکشنبه 27 مرداد 1398 ساعت 18:23

مهم ترین سرمایه اجتماعی هلال احمر اعتماد مردم است


نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در همایش تجلیل از خیریه های فعال در حوادث اخیر کشور گفت: افرادی که در این همایش هستند وجه مشترکی دارند که آن هم خدمت به مردم است که بر اساس فرموده پیامبر گرامی اسلام،  بهترین مردم کسی است که خیرش به مردم می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش افزود: سودمند ترین مردم کسی است که به مردم خدمت کند و خوشبختانه در صحنه های مختلف شاهد هستیم که ملت تلاشگر ایران تمام قد در راستای تحقق حاکمیت الهی ایستاده است و در مواقع لزوم در صحنه حاضر است.

وی خطاب به این تشکل های مردم نهاد گفت: همه شما برای تسکین آلام بشری مجاهدت می کنید و امیر المومنین (ع) در این خصوص می فرمایند زندگی با درد و رنج همراه است و انسان ها باید در کنار یکدیگر تلاش کنند تا درد و رنج را کاهش دهند پس این رفتار باید بدون توقع و منت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی تاکید کرد: رفتار انسان دوستانه می تواند با منت و یا بدون منت باشد اما انسان های ارزشمند و والامقام در این عرصه حتی از نیازمند و مورد حمایت قدرانی می کنند چرا که زمینه خدمت گذاری برای رفتار انسان دوستانه و فرصت کمک، حمایت و تعالی در اختیار قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: نباید کارها، فعالیت ها و اقدامات راستین را با منت، آزار و اذیت باطل نمود و همواره ضروری است در این گونه فعالیت ها کرامت و شان انسان ها مد نظر قرار گیرد. در زلزله، سیل و حوادث، در چند دقیقه زندگی انسان ها نابود می شود و بسیار مهم است که با این نگاه همراه با شان و کرامت به کمک به آسیب دیدگان پرداخت.
وی با اشاره به این موضوع که در دین مبین اسلام انسان ها برابر هستند گفت: در قرآن آمده است رنگ ها و نژاد ها برای شناخت بهتر یکدیگر قرار داده شده است و لذا برتری انسان ها به رنگ و نژاد نیست و این کرامت انسانی است که برای ما تعالی به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی افزود: از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی کشور طلاق و اعتیاد است که از بزرگ‌ترین آسیب هایی است که سلامت جامعه را به خطر می اندازد و باعث فروپاشیدن خانواده ها می شود  و برطرف کردن دغدغه های نیاز مندان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی وظیفه این نهاد در شرایط عادی است و در حال حاضر جامعه در این زمینه نیازمند کار جهادی و همه جانبه است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرآن به برقراری صلح و دوستی بین برادران تاکید دارد. در طی سال های فعالیت، بیش از ۳۰۰ تشکل مردم نهاد با جمعیت همکاری می کند و این روح اعتماد، باعث افتخار است و باید تاکید کرد که مهم ترین سرمایه اجتماعی هلال احمر نیز همین اعتماد است.

وی افزود: ما تنها به خودمان نمی اندیشیم و برادری را در عمل اثبات کرده ایم و آسان‌ترین حق برادری را اجرایی کردیم و هر چه برای خود می پسندیم برای دیگران نیز می خواهیم و هر آنچه در توان داریم برای مردم در طبق اخلاص گذاشته ایم.

وی با اشاره به فعالیت های جهادی که توسط نیروهای داوطلب انجام می شود تاکید کرد: باید فکر و تلاش جهادی داشته باشیم و به فکر پیشرفت باشیم. این که هلال احمر به تنهایی فعالیت کند به معنای راکد شدن است و لذا باید این حرکت خیرخواهانه و ایثار را به یک باور ، گفتمان و رفتار تبدیل کنیم و در راهمان ثابت قدم باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: حرکت جهادی باید بر پایه ایمان به خدا باشد و باید همه بر پایه ایمان به خدا فعالیت کنیم چرا که انسان ها خانواده خدا هستند و عمل ما بر پایه ایمان ما انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فعالیت های این جمعیت را خدمت رسانی برای برقراری عدالت در جامعه دانست و افزود: برای جمعیت هلال احمر، نژاد و قومیت فرقی ندارد و در مواجهه با افرادی که با مشکل مواجه شده است، تلاشگران جمعیت همه تلاش خود را برای حمایت و ایجاد شرایط مناسب برای انان به کار می گیرند.

وی افزود: در ابتدای قرآن درس انفاق را ملاحظه می کنیم و سپس تعاون و کمک بیان شده است و لذا باید قیام به قسط و برقراری عدالت نماییم و جوانان کشور را بر این اساس تربیت و اموزش دهیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: سازمان جوانان یک میلیون عضو در حوزه های غنچه های هلال ، نوجوانان، دانشگاه ها و حوزه ها در قالب کانون دانش آموزان و طلاب دارد که داوطلبانه فعالیت می کنند و می بینیم که همه مردم ایران در سیل اخیر حضور فعال داشتند و کمک به سیل زده ها باعث اتحاد مردم شد.

وی ساختن ایران پیشرفته را از برنامه های اعلام شده در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری دانست و افزود: با کمک و اتحاد مردم این مهم می تواند در سریع ترین زمان ممکن محقق گردد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در پایان با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش برگزاری چنین نشست هایی را برای ایجاد اتحاد میان خیرین سودمند دانست.

4006008/18/2019 6:22:47 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/08/201908101976951014_Thum.jpg

 

.