Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در مراسم تقدیر از ایثارگران این جمعیت یکشنبه 27 مرداد 1398 ساعت 18:02

با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری و حضور مردم، به این ملت آسیبی نخواهد رسید


نماینده ولی فقیه در هلال احمر در مراسم تقدیر از ایثارگران این جمعیت با بیان اینکه انسان براساس حقیقت راه تکامل را طی نخواهد کرد مگر اینکه شناخت و معرفت پیدا کند و در مسیر این معرفت ایستادگی نماید بیان داشتک امام باقر(ع)می فرمایند: کمال و رشد در فهم دین است، انسان باید دین را بفهمد، بر درد ها و رنج ها صبر و شکیبایی داشته باشد و برای طی کردن مسیر سعادت برنامه‌ریزی نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: ملت ایران برای رهایی از جامعه استکبار زده و خروج از سلطه آمریکا قیام کرد تا بتواند سرنوشت خود را در دست بگیرد. تحقق این هدف بر پایه رهبری امام امت، صبوری مبارزان و پیروان امام بود و از نگاه بسیاری غیر قابل باور تصور می شد که دین بتواند در پایان قرن بیستم بر مردم کشوری تاریخی حاکم شود اما این امر به خواست خداوند و رهبری حضرت امام و حضور مردم صورت پذیرفت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ های جامع دشمنان برای آسیب‌‌زدن به این حرکت مردمی قبل، ‌هنگام و پس از انقلاب اسلامی ایران، جنگ اقتصادی،‌ جنگ و روانی را برای ضربه زدن به انقلاب دانست و افزود: البته به فضل الهی با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری و حضور با بصیرت مردم در صحنه هیچگاه به این ملت آسیبی نخواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: استکبار جهانی از نادانی صدام استفاده کرد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف مدت 4 روز قرار بر تصرف ایران را داشتند اما با دفاع ملت ایران این توطئه نقش بر آب شد.

وی با اشاره به برخوردهای دوگانه در خصوص اسرای ایرانی و عراقی گفت:  برخی از اسرای ما حتی گروه های صلیب سرخ را ملاقات نکردند و ندیدند و  این اقدام با حمایت کشورهایی رخ داد که مدعی حقوق بشر بودند، با این وجود کشور ایران با اسرا طبق قوانین بین المللی و حقوق بشر برخورد می کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: اسرای ایران از حق دیدن نورخورشید،‌ راه رفتن،‌ درمان و ابتدایی ترین امکانات محروم بودند و این در حالی بود که رزمندگان اسلام بدون هیچ چشم داشتی به جنگ حق علیه باطل رفته بودند و همچنین عملکرد جانبازان ما در 8 سال دفاع مقدس و دوران اسارت قابل تقدیر بود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به شور و اشتیاق خانواده ها برای دفاع از انقلاب و ایران افزود: با این روحیه ایران همیشه پیروز است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: درود می فرستیم به روح شهدای آزاده و سید الاسراء سید علی اکبر ابوترابی که در زندان های عراق چگونه اسرا را مورد توجه و آموزش قرار داد و مقاومت ایشان انرژی مثبتی برای همه آنان محسوب می شد.

وی با اشاره به ایثارخانواده اسراء افزود: سختی‌هایی که اسرا کشیدند در کنار سختی های خانواده آنها قابل تفسیر است. اسرا و جانبازان علاوه بر تحمل رنج اسارت، بیماری و جانبارزی را تحمل کردند و وظیفه مسئولان است خواسته‌های مشروع و قانونی این عزیزان را مورد توجه  ویژه قرار دهند.