Print Logo
نماینده مقام معظم رهبری در جمع گروهی از داستان‌نویسان شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 18:17

نویسندگان با تولید آثار هنری به جمع خیران بپیوندند


نماینده ولی فقیه در هلال احمر، در جمع گروهی از نویسندگان و صاحبان آثار داستانی گفت: از نخستین روزی که فرصت خدمت در هلال احمر را پیدا کردم، دغدغه‌ام حضور جوانان در هلال احمر بوده است و همان‌طور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حکم ابلاغی به بنده، این‌جانب را در این موضوع مسئول قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی  با اشاره به وجود چندین سازمان در هلال احمر که یکی از آن‌ها سازمان جوانان است، افزود: این سازمان نزدیک به یک میلیون عضو دارد و هلال احمر بعد از بسیج، بزرگ‌ترین نهاد در کشور است که شاهد حضور گسترده‌ جوانان است. هلال احمر این جوانان پرتلاش را در گروه‌های مختلف مانند کانون دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، عشایر و کانون‌های آزاد و بازاریان دسته‌بندی کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه‌ سخنان خود افزود: فلسفه‌ ایجاد صلیب سرخ در جهان کمک و خدمت‌رسانی مستقل و بی‌طرفانه به مردم سراسر دنیاست و در هلال احمر نگاه نمی‌کنیم که دین و مذهب آدم‌ها چیست. این‌جا انسانیت و بشردوستی حرف اول و آخر را می‌زند. همین‌که انسانی در گوشه‌ای از جهان، دستی به نشانه‌ی نیازمندی به جهانیان دراز کند، هلال احمر بدون توجه به مسائل سیاسی و دینی به یاری او می‌شتابد؛ همان‌طور که امیرمومنان علی(ع) خطاب به امام حسن و حسین(علیهم السلام) می‌فرمایند: دشمن ظالم باشید و به یاری مظلوم و مظلومین بشتابید.

نماینده‌ مقام معظم رهبری در حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر یادآور شد: ادبیات آینه‌ تمام‌نمای جامعه‌ ماست. ما در آثار هنرمندان، نویسندگان و شعرا، زندگی مردم و جامعه را به خوبی احساس می‌کنیم و می‌بینیم. ادبیات به جامعه‌ ما نیرو، کمال، رشد، ترقی و تعالی می‌دهد و در طول هزاران سال به بشر خدمت می‌کند. هنر و ادبیات عالی‌ترین تجلیات جمال الهی و به ‌وجود آورنده‌ عالی‌ترین لذت‌های روحی و معنوی است. آدمی وقتی غزل می‌خواند یا یک رمان را مطالعه می‌کند، روح و روانش آسوده می‌شود. ادب یعنی آیین بهتر زیستن جان و وقتی در زبان ساری و جاری می‌شود، ادبیات نامیده می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در سخنان پایانی خود خاطرنشان کرد: شما برادران و خواهران هنرمند و گرامی، در این عرصه می‌توانید با خلق آثار هنری کمک ‌حال و یاری‌گر هلال احمر باشید. کاری کنیم که این خدمت‌رسانی ماندگار شود. این همه زحمت و زیبایی را چه کسی باید به تصویر بکشد؟ روایت کردن این خدمت‌رسانی بر عهده‌ کیست؟ سرودن این همه عشق وظیفه‌ کیست؟ خیّر فقط آن کسی نیست که کمک مادی و مالی می‌کند. یک معلم، یک دبیر و یک نویسنده هم می‌تواند با تخصص و هنر خود خیّر باشد. این‌جا دریایی از سوژه‌هاست. سوژه‌ها را دریابید و آن‌ها را در جهت هدایت و راهنمایی انسان‌ها به کار ببرید.