Print Logo
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان چهارشنبه 23 مرداد 1398 ساعت 22:36

هلال احمر زمینه افزایش تاب آوری جامعه را فراهم کرد


 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: ما با برنامه ریزی های آموزشی زمینه افزایش تاب آوری جامعه را فراهم می کنیم تا بتوانیم زمینه ساز کاهش خطرپذیری باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر خوزستان، دکتر علی خدادادی ظهر روز چهارشنبه 23 مردادماه در آیین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر خوزستان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر خوزستان با ۲۲ شعبه و ۲ دفتر نمایندگی شرایطی را در استان فراهم کرده است تا زمینه ارائه خدمات بشردوستانه به محرومان باشد.

وی افزود: ما با برنامه ریزی های آموزشی زمینه افزایش تاب آوری جامعه فراهم کردیم تا با توجه به شرایط جامعه بتوانیم زمینه ساز کاهش خطرپذیری باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان از نظر نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات و لجستیک نگاهی روبه جلو داشته است.

دکتر خدادادی گفت: خوزستان با حاشیه نشینی مفرط مواجه است که امیدواریم بتوانیم برنامه هایی در این راستا داشته باشیم.

وی افزود: نیروهای هلال احمر در سیلاب اخیر تلاش مضاعفی به خرج دادند و احیاگر دوران دفاع مقدس بودند و باعث افزایش سرمایه اجتماعی هلال‌احمر شدند.

4006008/14/2019 10:12:35 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/08/201908101959183674_Thum.jpg

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با بیان این که نیروهای هلال احمر خادم مردم خوزستان هستند، گفت: نیروهای هلال احمر مدافع طرز تفکر ایثارگری ها هستند و در راستای اهداف هلال احمر گام برمی دارند و از اهداف آن صیانت می کنند.

 دکتر خدادادی بیان کرد: امیدواریم مسیری که هلال احمر در پیش گرفته تداوم داشته باشد و باعث افزایش سرمایه اجتماعی هلال احمر شود.

روحیه انقلابی خسارت های سیل را به خوزستان کم کرد

استاد حوزه های علمیه اهواز گفت: اگر روحیه انقلابی در سیلاب نبود خسارت ها و مشکلات بیش از حد می شد.

آیت الله ابوالحسن حسن زاده نیز در آیین تکریم و معارفه مسئولان سابق و جدید دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر خوزستان اظهار کرد: هلال احمر در دنیا و ایران دارای جایگاه ارزشمندی است.

وی افزود: در ایران و خوزستان بعد از دوران دفاع مقدس و همین طور در حوادثی مانند سیلاب و زلزله تجرببات فراوانی را به دست آوردیم و در بحث امدادرسانی در جاده ها، راه های زمینی، حوادث جاده‌ای ، خدمات رسانی به کاروان های زائران راهیان نور و اربعین حسینی از جمله مأموریت های مهم جمعیت هلال‌احمر هستند که به  خوبی در خوزستان توسط هلال احمر انجام شده اند.

4006008/14/2019 10:12:35 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/08/201908101642236833_Thum.jpg

حسن زاده گفت: جمعیت هلال‌احمر در سیلاب اخیر بسیار خوب درخشید و کارنامه بسیار درخشانی از خود بر جا گذاشت.

عضو شورای فرهنگی هلال احمر خوزستان ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی باید برای فعالیت های خود پیوست فرهنگی داشته باشند و این پیوست فرهنگی باید در هلال احمر عمیق تر  باشد.

استاد حوزه های علمیه خوزستان بیان کرد: در سیلاب اخیر سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی به نظام بالا رفت و در جریان کمک رسانی اعتماد خوبی به دولت و نظام حاصل شد.

حسن زاده افزود: یکی از اهداف مهم دشمن تهدید سرمایه اجتماعی است اما در جریان سیلاب شاهد بروز روحیه انقلابی بودیم و اگر این روحیه انقلابی نبود حمیدیه و رفیع را آب می برد و مشکلات و خسارت ها بیش از این بود.

روحیه همدلی مشکلات سیل در خوزستان را خنثی کرد

مسئول سابق دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر خوزستان هم در این مراسم گفت: وجود روحیه همدلی در سیلاب امسال از شدت بار مشکلات کاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی سعادت نیا اظهار کرد: خوزستان استان حساسی است و  مشکلات عدیده خود را دارد  و با وجود فقر امکانات و مشکلات اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه نیاز به همراهی و همدلی و همگرایی بیش از پیش احساس می شود.

4006008/14/2019 10:12:36 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/08/201908101864341850_Thum.jpg

مسئول سابق دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: اگر این همراهی و همدلی همواره وجود نداشت کار در سیلاب  به سرانجام نمی رسید و به برکت این روحیه مشکلات در سیل سبک تر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعادت نیا ادامه داد:  کار کردن در این شرایط آسان نیست و  مشکلات هم زیاد است اما باید با صبوری و درایت آنان را حل کرد.