Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان چهارشنبه 23 مرداد 1398 ساعت 21:53

هلال احمر بستر مناسب فعالیت های اجتماعی برای طلاب است


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر گفت: روحانیون ملجاء مردم هستند و باید در فعالیت های اجتماعی وارد شوند و هلال احمر بستر مناسبی برای طلاب برای ورود به این گونه فعالیت ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از روابط عمومی این جمعیت در خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی پیش از ظهر امروز به طور جداگانه با آیت الله موسوی جزایری و آیت الله شفیعی اعضای مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر در دیدار با آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری رئیس حوزه های علمیه خوزستان و عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در جمعیت هلال‌احمر کانون های دانش آموزی، دانشجویی و طلاب زیر مجموعه سازمان جوانان وجود دارد که در خوزستان ۱۲ کانون طلاب ایجاد شده است و از این ۱۲ کانون، ۹ مورد مربوط به برادران با ۷۵ عضو و ۳ کانون مربوط به خواهران با ۵۵ عضو است.
وی تصریح کرد: این کانون ها شورای اجرایی دارند و اعضای آن از طریق برگزاری انتخابات، دبیر کانون را انتخاب می کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین معزی گفت: روحانیون ملجاء مردم هستند و باید در فعالیت های اجتماعی وارد شوند و هلال احمر بستر مناسبی برای طلاب برای ورود به این گونه فعالیت ها است.
وی در خصوص حمایت از افزایش کانون های طلاب هلال احمر، افزود: این موضوع نیازمند حمایت شما به عنوان زعیم حوزه های علمیه خوزستان است تا کانون های هلال احمر طلاب افزایش یابد.

4006008/14/2019 9:44:44 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/08/201908104945193924_Thum.jpg

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر بیان کرد: به دلیل گستردگی حوزه های علمیه در خوزستان وجود کانون های هلال احمر طلاب می تواند مفید و مثبت واقع شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به حضور طلاب در سیلاب لرستان و خوزستان، تصریح کرد: حضور طلاب در سیلاب بسیار موثر بود و هلال احمر یکی از بسترهای حضور طلاب برای ساماندهی آنها به منظور انجام فعالیت ها و خدمات اجتماعی است.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر همواره در تمام زمان ها و در حوادث و بحران ها در کنار مردم بوده است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر افزود: حضور طلاب در خیمه های نماز در ایام نوروز در پایگاه های جاده ای هلال احمر تأثیر بسیار زیادی بر مردم دارد و طلاب می توانند در همه صحنه ها حضور داشته باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین معزی با بیان اینکه در دنیا ۴۴ نوع حادثه ثبت شده است که در ایران ۳۳ نوع آن اتفاق می افتد، گفت: ایران کشور زلزله خیزی است به طوری که طی ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی ۴ زلزله مهیب در رودبار، بم، ورزقان و کرمانشاه رخ داد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وجود حوادثی نظیر آتش سوزی، رانش زمین و بافت فرسوده در کشور به عنوان کانون خطر، بیان کرد: هلال احمر با دانش، تجربه و جایگاه بین‌المللی که در زمینه حوادث و بحران ها دارد، می تواند به کاهش حوادث کمک کند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی همچنین در دیدار با آیت الله شفیعی با اشاره به حضور و حمایت علما از جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در سیلاب های اخیر که در چند استان انفاق افتاد و خسارات فراوانی را وارد کرد، مردمی هستند که در یک لحظه زندگی شان را از دست می دهند و دستشان را به سوی انسان ها برای کمک دراز می کنند که نخستین پرچمی که برافراشته می شود پرچم هلال احمر است.
وی تصریح کرد: خوزستان استان مقاومت و پایداری و نماد ایستادگی ملت ایران و سرزمین جوانمردان است، جوانمردانی که هیچگاه تاریخ ایران و تاریخ تشیع و خوزستان آنها را فراموش نخواهد کرد.

4006008/14/2019 9:44:44 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/08/201908105047302607_Thum.jpg

کانون های طلاب هلال احمردر خوزستان بیشتر شوند
زعیم حوزه های علمیه خوزستان هم در دیدار با نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: انتظار داریم همانند کانون های دانش آموزی و دانشجویی، کانون های طلاب در حوزه های علمیه استان بیشتر شود.
آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری ظهر امروز در این دیدار تاکید کرد: حوزه های علمیه پس از انقلاب توسعه پیدا کردند و به لحاظ کمی و کیفی توانمند هستند، لذا می توانند در زمینه های مورد نیاز هلال احمر فعالیت داشته باشند.
وی افزود: مسئول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر خوزستان این موضوع را یک دستورالعمل بداند و ما هم از او پشتیبانی می کنیم.
زعیم حوزه های علمیه خوزستان تصریح کرد: در خوزستان ۲۰ حوزه علمیه تحت نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم فعالیت می کنند و در سطح استان بیش از ۵۰ مدرسه علمیه دیگر که تحت پوشش ما نیستند نیز وجود دارد.

4006008/14/2019 9:44:44 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/08/201908104932896163_Thum.jpg

خدمات عوامل جمعیت هلال احمر برگرفته از فطرت پاک بشری است
آیت الله سید علی شفیعی هم در دیدار جداگانه با حجت الاسلام و المسلمین معزی گفت: حقیقت وجودی کارنامه درخشان هلال احمر نیاز به اثبات ندارد چرا که همگان خدمات هلال احمری ها را می بینند.
عضور مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خدماتی که عوامل هلال احمر در شرایط خاص انجام می دهند برای مردم پنهان نمی ماند چرا که هر انسانی سهمی از فطرت بشری دارد، مردم دعایشان می کنند و احترامشان را حفظ می کنند.
وی گفت: آرامش فکری که عوامل جمعیت هلال احمر در خدمت به مردم احساس می کنند و همچنین آرامش و معنویتی که به دنبال اقدامات خداپسندانه برای آنها به همراه دارد، بسیار با ارزش است و گرهی از کار مشکل داری باز کردن و نجات جان مجروح در حوادث و از جمله این اقدامات کار کمی نیست.

4006008/14/2019 9:44:44 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/08/201908104896375539_Thum.jpg

حجت الاسلام و المسلمین معزی در سفر به خوزستان همچنین به طور جداگانه با نماینده ولی فقیه در استان و همچنین استاندار خوزستان دیدار داشته است.
در این سفر دو روزه، حجت الاسلام و المسلمین ذاکری معاون نظارت و امور شرعی، احمدوند معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی و عبدالمجید معزی مشاور نماینده ولی فقیه در هلال احمر و مدیر کل حوزه نمایندگی، حجت الاسلام و المسلمین معزی را همراهی می کنند
.