Print Logo
سه‌شنبه 18 تیر 1398 ساعت 09:45

برگزارى جلسه هم اندیشى دبیران کانون هاى طلاب استان مرکزى


معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزى از برگزارى اولین جلسه هم اندیشى دبیران کانون هاى طلاب این جمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسای حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت در استان مرکزى؛ آرش اشترى گفت: اولین جلسه هم اندیشى دبیران کانون های طلاب جمعیت هلال احمر استان در تیرماه 98 با حضور مسئول دفتر نمایندگى ولى فقیه در جمعیت هلال احمر، معاون حوزه هاى علمیه استان و معاونین امور جوانان و آموزش و پژوهش این جمعیت در منطقه پنجعلى شازند برگزار شد.

در این جلسه مسئول دفتر نمایندگى ولى فقیه در جمعیت هلال احمر استان طى سخنانی گفت: با وجود تازه تأسیس بودن کانون هاى طلاب با برنامه ریزى خوب این عزیزان، شاهد فعالیت هاى مناسب و مؤثرى در سطح کانون ها هستیم و اوج حضور و مشارکت روحانیون در حادثه سیل اخیر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرهاشمى افزود: بیش از ٤٨٠ روحانى از این کانون ها در خدمت رسانى به هموطنان سیل زده کشورمان حضور داشتند که این مهم، نتیجه انسجام خوب و علاقه به کار خیر این کانون ها در فعالیت هاى فرهنگى و بشردوستى است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفرى معاون حوزه هاى علمیه استان هم در این نشست گفت: با توجه به تنظیم تفاهم نامه هاى موجود بین جمعیت هلال احمر و حوزه هاى علمیه استان مرکزى، هیچ گونه ممانعتی برای فعالیت در خصوص اقدامات اعضاى کانون طلاب هلال احمر در سطح استان وجود نداشته و تمام تلاش خود را جهت همکارى و مساعدت با این کانون ها به کار خواهیم گرفت.

سپس معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزى بیان داشت: فعالیت هاى متعدد و بسیار خوبى در کانون هاى طلاب صورت گرفته که ضمن قدردانى از مشارکت خوب این عزیزان، پیشنهاد می شود جهت انعکاس مناسب اخبار فعالیت هاى این کانون ها ، یک نفر را به عنوان رابط خبرى به هلال احمر معرفى کنند.

اشترى تصریح کرد: با توجه به برگزارى انتخابات مجمع استانی دبیران جوانان و دانشجویی، پیشنهاد مى شود این انتخابات به صورت ابتکارى در کانون هاى طلاب نیز براى اولین بار در کشور صورت گیرد.

وى خاطرنشان کرد: هدف از برگزارى این انتخابات و تشکیل مجمع استانى کانون طلاب، حضور دبیر مجمع استانی کانون هاى طلاب در کنار دیگر دبیران مجمع در برنامه های جوانان، حضور فعال یک نماینده رسمى در مراسم ها، جلسات، نشست ها و ... در راستاى همکارى و تعامل بیشتر و بهتر این دو ارگان است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال استان مرکزى بیان داشت: استان مرکزى داراى ١٥ مرکز حوزه علمیه برادران است که سال گذشته در تمامى این حوزه ها انتخابات دبیر کانون برگزار و با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزى نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر افتتاح و به فعالیت خود را آغاز کردند.

در پایان دبیران کانون هاى طلاب شعب جمعیت هلال احمر به ارائه نظرات، پیشنهادات و فعالیت های خود پرداختند.