Print Logo
برنامه‌ریزی برای توانمندسازی کانون های طلاب خراسان جنوبی دوشنبه 3 تیر 1398 ساعت 18:58

از برگزاری دوره های امدادی و فرهنگی تا حضور موثر در کمک به سیل زدگان


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برنامه‌ریزی برای توانمندسازی و آمادگی بیش از پیش اعضای کانون های طلاب این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین درویشی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این حوزه با اشاره به فعالیت ۱۶ کانون طلاب در استان خراسان جنوبی گفت: در تمام شعب شهرستان های استان، کانون های طلاب ایجاد و مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه بیش از هزار طلبه حوزه علمیه خراسان جنوبی در کانون های طلاب جمعیت هلال احمر عضو هستند، افزود: ارتقاء سطح آگاهی، علمی و امدادی این اعضا در دستور کار دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر و استان قرار دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان جنوبی به برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی-توجیهی ویژه کانون‌های طلاب استان اشاره و تصریح کرد: فراگیری آموزش امداد و کمک های اولیه در مقاطع مقدماتی و پیشرفته یکی از مهمترین این دوره هاست.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی برگزاری مانور یک روزه پناه گیری و تخلیه اضطراری ویژه اعضای کانون های طلاب با حضور مسئولین و مربیان برتر استانی را از دیگر دوره های در نظر گرفته برای اعضای طلبه هلال احمر است و افزود: علاوه بر این در مقاطع مختلف سال با برنامه ریزی مدون، دوره آموزش های فرهنگی و احکام شرعی در حوادث و بلایای طبیعی نیز ویژه اعضای کانون های طلاب سراسر استان برگزار می شود.

استفاده از توان و ظرفیت طلاب عضو هلال احمر در مناسبات و برنامه‌های متنوع و بشردوستانه و مردمی نکته دیگری بود که حجت الاسلام والمسلمین درویشی به آن اشاره کرد و افزود: در همین زمینه اعضای طلاب هلال احمر با هماهنگی معاونت جوانان در تعطیلات نوروز و در کنار دیگر اعضای این نهاد عام المنفعه، به مسافرین و مردم ارائه خدمات می‌کنند.

وی ادامه داد: اعزام تیم طلاب عضو کانون‌های هلال احمر از حوزه علمیه به مناطق سیل زده در ابتدای امسال به منظور کمک به هموطنان مصیبت دیده و همچنین حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به منظور ارائه خدمات به زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام بستر های دیگر خدمت رسانی اعضای کانون های طلاب جمعیت هلال احمر است.

وی در پایان با ابراز خرسندی از حضور اعضای کانون طلاب در فعالیت ها و برنامه های مختلف اجرایی از سوی هلال احمر ، نقش موثر و تاثیرگذار آنها را یادآور شد و بر تقویت این تنها به عنوان بستر های مناسب خدمت رسانی به جامعه تاکید کرد.