Print Logo
دکتر پیوندی در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی حج خبر داد شنبه 25 خرداد 1398 ساعت 17:16

یک پزشک به ‌ازای هر ۳۰۰ زائر حج ۹۸


رئیس جمعیت هلال احمر گفت: خدمات هلال احمر موجب شد تا تعداد فوتی‌های حجاج در سال ۹۷ به یک دوم کاهش پیدا کند، همه تلاش ما باید این باشد که آسیب های وارده به حجاج و فوتی‌ها را به حداقل برسانیم.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت؛ دکتر علی اصغر پیوندی در همایش تیم های بهداشتی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در حج ۹۸، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه برگزاری این همایش موجب ارائه خدمات بهتر و شایسته تر به زائران شود، گفت: توفیق خدمت به زائران، نعمت بزرگی است که باید همه پزشکان داوطلب قدردان آن باشند و این خدمت از اجر بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پزشکان داوطلب، ارائه خدمت به زائران را به زیارت خود ترجیح می دهند، افزود: این نوع خدمات دهی پزشکان داوطلب موجب شده است که ایران در ارائه خدمت به زائران حج تمتع در طول این سال ها در میان سایر کشورها سرآمد باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات با کیفیت خوب و در شرایط مناسب گفت: باید دقت کرد که ارائه این خدمات با وجود همه خستگی ها در طول موسم حج به نوعی ارائه شود که زائران از بهترین و با کیفیت ترین خدمت بهره مند شوند چراکه تلاش هلال احمر بر این است که خدمات خود را به نحو احسن ارائه کند.

وی با اشاره به حضور ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر و ۵۵۰ کادر درمانی در حج ۹۸، اظهار کرد: به ازای هر ۳۰۰ زائر یک پزشک داریم و این عدد قابل قبولی برای ارائه خدمت به زائران است. به علاوه پزشکان امسال از میان داوطلبان با دقت بسیاری انتخاب شده اند که امیدواریم جمعیت هلال احمر بتواند در حوزه خدمت به حجاج و تسکین آلام بشری وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

پیوندی افزود: هلال احمر وظیفه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ایرانیان در سایر کشورها را برعهده دارد به علاوه هلال احمر ایران در سطح بین المللی بعد از کشور ژاپن دومین جمعیتی است که در پاسخگویی به حوادث، مورد تایید فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و می تواند با هماهنگی، در حوزه ارائه خدمت در حوادث بین المللی وارد شود.

وی گفت: میانگین سنی حجاج در حج ۹۸ بالاست. باید با تلاش بیشتر، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج را به اوج رساند و ان شاالله بتوانیم همچون سال قبل در کاهش صدمات و تلفات موفق باشیم.

ارسال ۶۰ تن دارو به عربستان برای حج ۹۸

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین گفت: داروهای مورد نیاز حجاج نیز تهیه شده و فردا به عربستان ارسال خواهد شد. حجم داروها نیز ۶۰ تن است.