Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در دیدار مسئولین کانون‌های طلاب استان تهران پنج‌شنبه 23 خرداد 1398 ساعت 17:50

بر ضرورت توجه به ابعاد محتوایی و آموزشی در کانون طلاب تاکید کرد


نماینده‌ ولی فقیه در هلال احمر با مسئولان کانون های طلاب استان تهران، با اشاره به این‌که وظیفه‌ ذاتی هلال احمر خدمت‌رسانی به مردم شریف و عزیز ایران است، خاطرنشان کرد: تبلور هلال احمر در جامعه بر اساس آن است که کار خیر و نیکی انجام دهد، از درد و رنج مددجویان بکاهد و دست واسطی بین انسان‌های توانمند و انسان‌های نیازمند باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌ی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار با اشاره به این‌که مددرسانان و داوطلبین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در رده‌های سنی مختلف مشغول خدمت‌رسانی هستند، افزود: از نوگلان و غنچه‌های خردسال که هنوز قدم به مدرسه نگذاشته‌اند گرفته تا نوجوانان و جوانان برومند در کنار بزرگ ترها در این نهاد عظیم و خدمت‌گزار، گرفتنِ دست هم‌وطن را وظیفه‌‌ خود می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر بعدی دارد به نام سازمان جوانان که در آن حدود یک میلیون داوطلب در کانون های مختلف عضویت دارند. کانون دانش‌آموزی که حدود ۵۰ درصد جمعیت سازمان جوانان را به خود اختصاص داده است و کانون‌های دانشجویی، طلاب، آزاد و عشایر هم کانون های دیگر سازمان جوانان را تشکیل می‌دهند و به طور خاص در تشکیل کانون طلاب مدت‌زمان زیادی بر روی این پیشنهاد هم‌فکری شد و سرانجام این اتفاق مبارک رقم خورد و کانون طلاب سازمان جوانان متولد شد و البته در همان مدتی که سایر کانون‌ها رنگ و بوی رسمیت به خود نگرفته بودند، کانون طلاب ایجاد شده بود.
حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به این‌که عده‌ای معتقدند طلبه باید بیشتر به درس و مسائل حوزوی متمرکز باشد، یادآور شد: البته حضور طلاب در کانون نباید لطمه‌ای به دروس حوزوی و طلبگی آنان وارد نماید، اما طلبه برای این‌که در طلبگی به نقاط عالی برسد و مرجع و هادی مردم در امور روز مره‌ زندگی باشد، باید درد و رنج مردم را لمس کرده تا به خوبی از پس این خدمت الهی برآید. همان‌طور که پیامبران و  ائمه نیز صرفا در محل عبادت حضور نداشتند بلکه در میان مردم و جامعه حضور داشتند.. همان‌گونه که مراجع عظیم الشان ما فقط مرجع مردم نبودند، بلکه ملجاء و پناهگاه آنان هم بودند. اگر طلبه تنها غم خود و درس و کارهای شخصی خود را داشته باشد، نمی‌تواند آن گونه که شایسته و بایسته است مفید واقع شود و الحمدالله صفت پسندیده‌‌‌ بینِ مردم بودن سال‌هاست در حوزه رواج یافته و طلبه‌ها در جوانی در سرما و گرما به روستاها و مناطق محروم رفته و به آلام آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب به موضوع سیل اخیر در کشور هم اشاره کرد و افزود: جریان سیل امسال و حضور ۶ هزار طلبه در مناطق سیل‌زده که پا به پای مردم سیل زده ایستادند که مصداق عینی این مهم است که نشانه‌های ارزشمندی قلمداد می گردد و باید در ابعاد محتوایی و آموزشی در کانون طلاب توجه و اهتمام داشت.

وی در پایان سخنان خود با آرزوی موفقیت برای همه‌ طلاب به خصوص اعضای کانون طلاب سازمان جوانان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، برای آنان در امر خدمت‌رسانی و رسیدگی به درد و رنج مردم نیازمند آرزوی توفیق روزافزون کرد.

در این جلسه که دکتر احمدوند معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه و حجت الاسلام و المسلمین سلطانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان تهران نیز حضور داشتند، مسئولین کانون‌های طلاب شهرستان‌های تهران به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و پیشنهادها پرداختند.

محسن آذر نژاد مسئول کانون طلاب حوزه‌ی علمیه‌ پاکدشت، حسین شاهنده از مدرسه‌ امام خمینی تهران(ازگل)، علیرضا بابایی مسئول کانون طلاب حوزه‌ علمیه‌ حاج آقا مجتهدی و حجت الاسلام مکصوصی از حوزه‌  علمیه‌ دماوند، در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از برپایی این جلسه، نبود امکانات لازم جهت فعالیت کانون‌ها، لزوم برنامه‌ریزی بهتر برای انجام امور و ارتباط بیشتر جمعیت هلال احمر با حوزه‌های علمیه را از مهم‌ترین مسائل کانون‌ها دانستند.

حجت الاسلام مهدوی خواه معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه‌ تهران نیز در این جلسه با تاکید بر آموزش بیش از پیش طلاب و تجهیز کانون‌ها، ارتباط مستمر و موثر جمعیت هلال احمر با حوزه‌های علمیه را در پیشبرد اهداف این نهاد مردمی موثر دانست.
در ادامه دکتر احمدوند معاون فرهنگی و آموزشی حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های موثر و رو به رشد کانون‌ها، طلاب حوزه‌های علمیه را از گروه‌های مرجع و پیشرو در امر گره‌گشایی از کار مردم برشمرد و افزود: امروز باید توجه داشت که در کنار تقویت بعد ساختاری کانون‌های طلاب، از بعد ماهیتی و محتوا نباید غافل بود و همواره باید به هدف اصلی و عالی تشکیل چنین کانون‌هایی توجه نمود و در دوره‌ جدید، بر آموزش طلاب و ارتقای شیوه‌های ارتباطی متمرکز خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین سلطانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان تهران نیز با بیان این‌که فعالیت‌های کانون طلاب در استان تهران رو به رشد خواهد بود، از برنامه‌ریزی مجموعه‌ جمعیت هلال احمر استان در جهت افزایش کمی و کیفی کانون‌های طلاب به ویژه کانون‌های طلاب خواهران خبر داد.