Print Logo
دوشنبه 20 خرداد 1398 ساعت 10:05

چتر «با مهر تا مهر» بر سر کودکان مناطق سیل‌زده باز می‌شود


رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به تشکیل پویش «با مهر تا مهر» با هدف توزیع بسته فرهنگی در مناطق سیل‌زده از آغاز این طرح طی دو روز پایانی خرداد‌‌‌ماه خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، شهاب‌الدین صابونچی، درباره تشکیل پویش «با مهر تا مهر» بیان کرد: با توجه به درگیری برخی از مناطق کشور به‌ویژه سه استان گلستان، لرستان و خوزستان با سیل بهار سال جاری و توجه عموم مردم به حل مسائل معیشتی، سازمان جوانان هلال‌احمر بر اساس ماموریت خود و با هدف رفع نیاز‌های فرهنگی خانواده‌ها با توجه به اوقات فراغت تابستان و سال تحصیلی جدید، فراخوان تشکیل پویش «با مهر تا مهر» را منتشر کرد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به نیاز‌های‌ فرهنگی خانواده‌ها و کودکان در فصل تابستان و سال تحصیلی جدید، افزود: فراخوان «با مهر تا مهر» ویژه اقلام غیرنقدی شامل کتاب، اسباب‌‌بازی و لوازم‌التحریر است. اقلام جمع‌آوری شده با نظر متخصصان حوزه کودک و نوجوان و با توجه به نیاز جمعیت کودکان و نوجوانان این مناطق توزیع می‌شود.

صابونچی ادامه داد: در این پویش، انجمن‌های مختلف از‌جمله انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، انجمن نویسندگان کتاب کودک، انجمن تصویر‌گران، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، باغ کتاب شهرداری تهران، انجمن اسباب‌بازی، انجمن تصویر‌گران، موسسه خانه کتاب، مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان مشارکت دارند.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر گفت: این پویش طی دو روز ۳۰ و ۳۱ خرداد‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. مردم برای مشارکت در این طرح فرهنگی می‌توانند، کتاب، اسبا‌ب‌بازی و لوازم‌التحریر را خریداری و در اختیار نیرو‌های مستقر در کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده قرار دهند.

صابونچی با اشاره به پیام پویش «با مهر تا مهر» بیان کرد: پویش علاوه‌بر جمع‌آوری سه قلم کالای فرهنگی، اعلام این پیام است که هم‌وطنان درگیر سیل از اولویت و توجه خارج نشده‌اند.

وی درباره امکان ارسال بسته فرهنگی به دیگر استان‌های درگیر سیل گفت: تمرکز اصلی این پویش سه استان لرستان، گلستان و خوزستان است اما با توجه به درگیری ۲۵ استان با سیل اگر شرایط ایجاب کند، اقلام به این مناطق هم امکان‌پذیر‌ است؛ علاوه‌براین برنامه‌های مشابه‌ دیگری در طول تابستان شامل اواخر‌ تیر، اوایل مرداد، اواخر مرداد و اوایل شهریور‌ماه نیز در نظر گرفته شده است.

صابونچی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم، نهضت مهربانی پویش «با مهر تا مهر» تا شروع سال تحصیلی جدید ادامه داشته باشد.