Print Logo
در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه مطرح شد شنبه 21 اردیبهشت 1398 ساعت 09:34

تشریح فعالیت‌های جمعیت هلال احمر از ارائه کمک‌های اولیه تا جمع‌آوری کمک‌های مردمی


مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، فعالیت‌های جمعیت هلال احمر از ارائه کمک‌های اولیه تا جمع‌آوری کمک‌های مردمی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت در آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام نیساری به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز ارومیه، ضمن اشاره به اهمیت نیکوکاری و نوع‌دوستی به تشریح فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در حوزه‌های مختلف جوانان، امداد و نجات، داوطلبان، درمان و توانبخشی پرداخت.

وی با برشمردن اهداف هلال احمر اعم از تلاش برای تسکین آلام بشری، صلح، دوستی و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن تبعیض میان آنها، مهمترین خدمتی را که جمعیت هلال احمر ارائه می‌دهد، خدمات امدادی در حوادث جاده ای،کوهستان، سیلاب و زلزله در شهرهای بم،کرمانشاه، ورزقان و جاهای دیگر خواند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مهمترین وظیفه هلال احمر ارائه کمک‌های اولیه در حوادث غیر مترقبه است، وظیفه مهم دیگر هلال احمر را جلوگیری و مقابله با حوادث با انجام برنامه‌ریزی و آماده ساختن جامعه با ارائه آموزش های امدادی در حوزه آموزش‌های همگانی، عمومی، کمک‌های اولیه و تخصصی جاده، سیلاب، کوهستان، حمایت‌های روانی، پیش بیمارستانی و اسکان اضطراری دانست.

وی از وظایف جمعیت هلال احمر، در حوزه معاونت درمان به تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، ویزیت رایگان توسط تیم های درمان و بهداشت، اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم با همکاری پزشکان داوطلب و ارائه خدمات توانبخشی استان در طول سال اشاره کرد.

نیساری همچنین به عضویت در سازمان جوانان هلال احمر و آماده ساختن جوانان برای حضور در عملیات‌های امدادی، فعالیت‌های بشردوستانه و اجتماعی در قالب کانون های دانشجویی، دانش آموزی، غنچه‌های هلال، طلاب،آزاد و روستایی، حضور در سازمان داوطلبان در جذب کمک‌های مردمی و توزیع میان نیازمندان و به عنوان سفیران صلح و دوستی در عرصه های داخلی و بین المللی معرفی کرد.