Print Logo
دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر با خانواده جوان فداکار کرجی جمعه 20 اردیبهشت 1398 ساعت 18:34

فداکاری در ذات مهدی بود


دکتر علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر در دومین روز از ماه مبارک رمضان و در روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ، به دیدار خانواده جوان فداکاری رفت که سال گذشته ناجی جان یکی از مسافران مترو شده و در این راه جانش را از دست داده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی جمعیت، بهمن ماه سال گذشته مهدی رسول زاده، جوان فداکار کرجی در اقدامی شجاعانه فردی را که به دلیل ضعف جسمانی روی ریل مترو سقوط کرده بود از مسیر عبور قطار دور کرد و به لبه سکو رساند. اما دیگر فرصتی برای مهدی نمانده بود تا خودش را نیز نجات دهد. مهدی چند ساعت بعد روی تخت بیمارستان مرگ مغزی شد اما این پایان کار او نبود. خانواده اش همه اعضای بدن تنها پسرشان را اهدا کردند تا نام مهدی برای همیشه زنده بماند و زندگی را نیز به دیگران هدیه دهد.

دکتر پیوندی در این دیدار صمیمانه در جمع اعضای خانواده مهدی رسول زاده که حجت الاسلام ذاکری معاون نظارت و امور شرعی نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر نیز حضور داشت گفت: شجاعت و فداکاری در وجود مهدی نهادینه شده بود که در آن لحظه دشوار تصمیم به نجات جان هم نوعش گرفت، این گذشت و فداکاری در ذات مهدی بود، خصلتی که آن را از شما اعضای خانواده اش به ارث برده است و علیرغم آن که می دانست با این تصمیم جان خودش نیز به خطر می افتد اما باز هم به یاری هم نوعش شتافت و این همان معنای از خودگذشتگی است.

دکتر پیوندی از ایثار پدر و مادر مهدی رسول زاده برای اهدای اعضای این جوان فداکار تقدیر کرد و گفت: تصمیم تان برای اهدای اعضای مهدی و زندگی بخشیدن به چند بیمار، نشان از ازخودگذشتگی شما دارد و دلیل دیگری برای شجاعت و فداکاری مهدی که نشان می دهد او این خصلت پسندیده را از کودکی و در نهاد خانواده اش به خوبی آموخته بود.

گفتنی است در پایان این دیدار، خانواده مهدی رسول زاده با اطلاع از وضعیت جسمانی و مالی نامساعد جوانی که مهدی برای نجات او جانش را از دست داده بود، از هلال احمر خواستند اقدامی برای کمک به آن جوان انجام دهد که این درخواست با قول مساعد رئیس جمعیت هلال احمر روبرو شد.