Print Logo
فیلم دوشنبه 19 فروردین 1398 ساعت 17:26

برنامه تلویزیونی ساعت صفر با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه مهر و محبت، گوهر عظیم جمعیت هلال احمر است گفت: بر اساس روایات برترین انسان ها کسانی هستند که نفع بیشتری به مردم برساند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، حجت الاسلام و المسلمین معزی با حضور در برنامه تولیدی ساعت صفر ویژه جمعیت هلال احمر که قبل از تحویل سال نو در استودیو هلال ضبط و در 13 فروردین ماه پخش گردید با تبریک فرا رسیدن سال جدید به عموم ملت ایران و همچنین مبعث نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) ، بعثت پیامبر (ص) را محور تکامل بخشیدن به اخلاق بشری دانست و گفت: مطابق آیات قرآن کریم ، بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) سراسر مهربانی و رافت، و وجود فرستاده ی خدا برای عالمیان رحمت الهی است.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش اول سخنان خود در پاسخ به پرسش مجری در خصوص تطبیق اهداف جمعیت هلال احمر و دین مبین اسلام، به تبیین شاخص ها و اهداف اصولی و انسان‌دوستانه این نهاد مردمی پرداخت و گفت: در همه فعالیت های عام المنفعه جمعیت هلال احمر مهر و مهربانی دیده می شود که به واقع گوهر عظیم این نهاد است.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با تشریح و یادآوری فعالیت‌های متعدد انسان دوستانه اعضای جوان این نهاد خیریه در ایام نوروز خاطرنشان کرد: در همین تعطیلات آغاز سال جدید ، اعضای جوان و امدادگران جمعیت هلال احمر با حضور در محور های مواصلاتی و مبادی شهرها در سراسر کشور به دور از خانواده به ارائه خدمات امدادی و انساندوستانه می‌پردازند و پرچم مهربانی هلال احمر را برافراشته نگه می دارند.
وی با تاکید بر توجه به حفظ کرامت و شخصیت انسان ها در زمان ارائه خدمات به آنان، اجرای برنامه های متنوع خیرخواهانه و بشردوستانه هلال احمر همچون طرح نیابت به منظور سرکشی از سالمندان را مطابق سفارش اسلام مبنی بر رواج مهر و محبت در جامعه دانست.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر سپس در بخش بعدی سخنان خود گفت: اگرچه نماز، روزه و اعتکاف از بهترین عبادت ها است، لیکن بر اساس روایات برترین انسان ها کسانی هستند که نفع بیشتری به مردم برساند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به گذشت ماه پرفیض رجب و بهره‌مندی جوانان از فیوضات این ماه بزرگ و الهی افزود: در ایام اعتکاف که بسیاری از مردم و جوانان معتکف شده و به عبادت پرداختند، هزاران جوان هلال احمری با حضور در پایگاه های امداد و نجات و پست‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی به ارائه خدمات امدادی و انساندوستانه می‌پردازند.
وی در بخش پایانی سخنان خود یکی دیگر از مصادیق خدمت همچون عبادت اعضای جمعیت هلال احمر را مراسم اربعین حسینی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگرچه داوطلبان جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی همراه با زائرین اباعبدالله الحسین (علیه السلام) فرصت زیارت پیدا نمی کنند ، لیکن ارائه خدمات شبانه روزی آنان به بیش از 2 میلیون زائر نیازمند خدمات درمانی ، اجر و پاداشی چه بسا بیش تر از آن خواهد داشت.
یاد آور می شود این برنامه در 27 اسفند ماه 1397 ضبط و شامگاه سه شنبه 13 فروردین 1398 ساعت 18.30 از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.