Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد دوشنبه 27 اسفند 1397 ساعت 02:24

گسترش تحقیقات در زمینه تحقق اهداف هلال احمر و ارائه راهکاری های مناسب برای آمادگی در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی / ضرورت حمایت و تقویت موسسه علمی کاربردی هلال احمر


نماینده ولی فقیه در هلال احمر با بیان اینکه گسترش تحقیقات در زمینه تحقق اهداف جمعیت هلال احمر و ارائه راهکارهای مناسب برای آمادگی در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی از اقدامات  صحیح و اساسی موسسه علمی کاربردی هلال احمر است گفت:‌ این موسسه باید تقویت و حمایت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزّی پیش از ظهر روز یکشنبه 26 اسفندماه با حضور در جشن میلاد حضرت علی(ع) در مؤسسه علمی-کاربردی هلال ایران، ضمن تبریک اعیاد ماه پر فیض رجب، تقارن میلاد حضرت علی(ع) و آغاز سال جدید را مبارک و با برکت دانست و بر بهره گیری از فیوضات این ماه بزرگ تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تأکید بر لزوم توجه به علم آموزی در هر مرحله از زندگی فردی و اجتماعی، اساس و بنیان هر فعالیت را دانش، مهارت و تخصص دانست و خاطرنشان کرد: براساس آموزه های ارزشمند اسلامی‏، فراگیری علم فریضه ای واجب برای هر مسلمان است.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی با اشاره به رشد روزافزون علم در عصر کنونی افزود: هر چه قدر مرتبه ایمان و علم بالاتر رود، درجه انسان در پیشگاه پروردگار رفیع تر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر سپس تلاش در جهت کسب علم، دانش و معرفت را بسیار مهم، ضروری و پایه انجام فعالیت های نتیجه بخش و همچنین ارائه راهکارهای اساسی دانست و تصریح کرد: مؤسسه علمی کاربردی هلال نیز باید در جهت استفاده از نیروهای متخصص در زمینه های لازم حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی گسترش تحقیقات در زمینه تاب آوری و آمادگی در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی را مهم دانست و ادامه داد: اگر جمعیت هلال احمر بخواهد در زمینه تسکین آلام بشری و کم کردن رنج و سختی مردم در جامعه حرکت کند، باید زمینه ساز بستری مناسب برای آموزش عموم جامعه برای رویارویی با حوادث باشد.

وی در همین زمینه با پراهمیت شمردن مسئله آموزش افراد جامعه به منظور کاهش تلفات در زمان بحران افزود: مسئولان، اعضا و کارکنان جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی خیریه و امدادی باید به شناخت درد، رنج و سختی مردم همت گمارده و در جهت رفع آنها البته با حفظ شخصیت و کرامت انسان ها قدم بردارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با انتقاد از نگاه های پست و نژاد پرستانه بشر‏، به جنایت دردآور تروریستی و به شهادت رساندن مسلمانان نمازگزار نیوزیلند اشاره و این حرکت وحشیانه را نشأت گرفته از همان نگاه های غیرانسانی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با ایستادگی و اعتراض به لایحه نژاد پرستانه‏ کاپیتولاسیون، به واقع آزادی را برای ایرانیان به ارمغان آورد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانیه مهم گام دوم انقلاب با یادآوری این تحقیرها و توهین ها نسبت به ایرانیان، خواستار مقاومت و استکبارستیزی جامعه اسلامی ایران شده اند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر با تأکید بر لزوم برنامه ریزی مؤسسه علمی کاربردی هلال احمر ایران برای ارائه راهکارهای مؤثر در جهت تقویت روحیه تاب آوری در جامعه خاطرنشان کرد: کمک به انسان ها و نجات آنان از مرگ موهبتی الهی است و البته پروردگار به کسانی که در این مسیر حرکت می کنند، هدایت و یافتن راه حقیقت را عنایت خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در پایان از برگزار کنندگان این مراسم، اساتید و کارکنان موسسه علمی کاربردی هلال ایران و همچنین معاونت آموزش‏، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر قدردانی کرد.

4006003/18/2019 2:23:40 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/03/201903109892992274_Thum.jpg
4006003/18/2019 2:24:01 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/03/201903100147763084_Thum.jpg