Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر چهارشنبه 22 اسفند 1397 ساعت 18:25

به مردم اطمینان دهید که کمک های آنها به دست نیازمندان می رسد/ تاکید بر تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی برای خدمت به نیازمندان


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر، سازمانی داوطلب محور، جوان محور و فرهنگ محور است که با وجود سرمایه ارزشمند اعتماد مردمی باید با برنامه ریزی و سازماندهی، به تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی در مسیر فعالیت های انسان دوستانه حرکت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در جمع معاونین سازمان داوطلبان سراسر کشور ضمن گرامیداشت ۲۲ اسفند فرا رسیدن روز شهید و همچنین تبریک ایام ماه مبارک رجب گفت: اینکه ملت ایران با بخشش و مهربانی و فعالیت های نیکوکارانه در بحران ها و سختی ها به یکدیگر کمک می کنند با ارزش است، لیکن سازمان داوطلبان نیز باید تلاش کند تا به مردم این اطمینان را بدهد که کمک های آنان به دست نیازمندان واقعی می رسد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه محور اصلی فعالیت های هلال احمر داوطلبانه خدمت کردن است؛ افزود: اینکه اعضا و کارکنان سازمان داوطلبان حلقه اتصال توانمندان به نیازمندان هستند بسیار ارزشمند است و باید در جهت تقویت این روحیه ایثار و از خودگذشتگی بیش از پیش تلاش کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی ادامه داد: جمعیت هلال احمر، سازمانی داوطلب محور، جوان محور و فرهنگ محور است که فعالیت های خود را بر اساس اصول هفت گانه برنامه ریزی و سازماندهی می کند که از مهمترین این فعالیت ها می توان به ترویج فرهنگ انسانیت و خدمت به مردم، آرامش بخشیدن، احترام‌گذاشتن، تکریم شخصیت انسان ها، برقراری صلح و دوستی و کمک به نیازمندان اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به احادیث و روایات بسیاری در زمینه احسان و نیکی کردن، گفت: سرچشمه ایمان نیکی کردن به مردم است و بهترین بندگان خدا کسی است که برای همنوعان خود سودمند باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی با تاکید بر اهمیت تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی در میان اعضا و داوطلبان این جمعیت، تصریح کرد: جذب، سازماندهی، آموزش و برنامه ریزی مناسب، دقیق و منظم می تواند زمینه ساز اعتماد مردم باشد تا در سایه این اعتماد بتوان دست خیر مردم را به سمت نیازمندان هدایت کرد.

وی در ادامه با تبریک حلول سال جدید فعالیت های نوروزی جمعیت هلال احمر را از مصادیق نیکی و احسان برشمرد و گفت: در تعطیلات نوروز هزاران عضو جوان هلال احمر در صدها پایگاه سلامت و امداد و نجات به مردم خدمت رسانی می کنند تا سفرهای نوروزی در آرامش و به شادی بگذرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت بیانیه "گام دوم" مقام معظم رهبری و لزوم بهره گیری از منویات معظم له در این بیانیه به مصداق چراغ راه فعالیت های چهل ساله دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای اجرای بندهای این بیانیه ارزشمند در جلسه شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر تصمیم گیری و برنامه ریزی شده است .