Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمعه 17 اسفند 1397 ساعت 21:29

مرحوم آیت الله شاه آبادی مورد اعتماد مراجع و مردم بود


مرحوم آیت الله نصر الله شاه آبادی ربانی ساده زیست، مورد اعتماد مراجع تقلید در نجف و قم، محل رجوع مردم و مدرس حوزه علمیه نجف و قم بود و خدمات زیادی در طول ۸۰ سال عمر با برکت خود به جامعه و حوزه های علمیه کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی با حضور در اولین سالگرد مرحوم آیت الله نصر الله شاه آبادی که با حضور علماء، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: خداوند متعال جایگاه بسیار با ارزشی برای عالمان دین و اهل علم قرار داده است و در جامعه اسلامی باید جابگاه عالمان دینی مورد تکریم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند به عالمان احترام بگذارید چون وارثان انبیاء الهی هستند و هر شخصی به عالمان دین اکرام کند، به انبیاء الهی احترام گذارده است و در روایت دیگری هم حضرت علی(ع) فرمودند عالم زنده است اگر چه از دنیا رفته باشد و به همین دلیل بعد از ارتحال آنها نیز اکرام از جمله وظایف است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی گفت: از جمله رسالت عالمان دین، مرزبانی از دین و نجات انسانهاست، این همان رسالت مهم انبیاء الهی است، به همین دلیل عالمان دین، وارثان انبیاء می باشند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد: انبیاء آمده اند تا انسانها را رشد داده و به بندگی خدا دعوت کنند و از گمراهی بیرون بیاورند، عالمان دین هم چنین وظیفه ای را دارند، به همین دلیل درجات عالمان دین از عابدان بالاتر است و حضرت علی(ع)  می فرماید: "نسبت به مردم وظیفه دارم و همه تلاشم را انجام می دهم تا مردم از گمراهی بیرون بیایند" و  عالمان هم همین گونه رفتار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله شاه آبادی گفت: آن عالم ربانی از خانواده برجسته ای بوده و والد ایشان در علوم مختلف، فلسفه، فقه و اصول و ... صاحب نظر و مربی اخلاق امام (ره) بود و مرحوم آیت الله شاه آبادی برای ترویج دین و مبارزه با ظلم و بی عدالتی همه تلاش را به کار گرفت و 20 سال از عمرش را در حوزه علمیه نجف به تحصیل پرداخت و از اساتید به نام بهره علمی و تربیتی برد.

وی عنوان کرد: آن عالم ربانی ساده زیست، مورد اعتماد مراجع تقلید در نجف و قم، محل رجوع مردم و مدرس حوزه علمیه نجف و قم بود و خدمات زیادی در طول 80 سال عمر با برکت خود به جامعه و حوزه های علمیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی گفت: آن عالم ربانی خادم مردم، نظام و انقلاب و پیرو ولایت فقیه و رهبری و در همه صحنه ها برای دفاع از انقلاب حضور پررنگ داشت و هیچ گاه از اعتقادات خود عقب نشینی نکرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: مرحوم آیت الله شاه آبادی دفاع و پیروی از امام خامنه ای را وظیفه خود می دانست و همه اهدافش اجرا و خدمت به دین بوده است و معتقد بود دین و سیاست از هم جدا نیست و باید در همه مراحل پیرو منویات رهبر انقلاب بود و برای هدایت مردم باید همه تلاش را به کار گرفت تا آرمان های انقلاب محقق شود.