Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر جمعه 10 اسفند 1397 ساعت 17:50

مهمترین وظایف هیئات رسیدگی به تخلفات اداری، رعایت عدالت، قضاوت صحیح و دقیق همراه با آسیب شناسی است


نماینده ولی فقیه در هلال احمر با حضور در گردهمایی اعضای هیئت بدوی و تجدیدنظر گروه های تحقیق و کارشناسان رسیدگی به تخلفات اداری که در سالن کنفرانس ساختمان صلح تهران برگزار شد با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در سخنانی بر اهمیت موضوع رسیدگی به تخلفات اداری تاکید کرد و گفت: امانتداری و حکم به عدالت از مهمترین مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر ، حجت الاسلام و المسلمین معزی در تشریح این دو اصل قابل توجه و اساسی در رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، خیرخواهی برای افراد را لازمه قضاوت در خصوص حل یک مسئله و مشکل دانست و خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های این هیئات در ادارات قضاوت است اما باید دقت کرد این قضاوت‌ها با رعایت حق الله و حق الناس صورت گیرد.

وی در ادامه با تبیین ضرورت ها و بایسته های لازم در رسیدگی به پرونده‌ها، عدالت را یکی از مهمترین این ضروریات دانست و افزود: صدور حکم متناسب با تخلف صورت گرفته، معنای عدالت است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به این مسئله که در بررسی تخلفات توجه به رأفت اسلامی نیز بسیار مهم است گفت: باید در نظر داشت که تخلفات به دقت بررسی و از هرگونه سهل انگاری و شائبه دور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاکید بر اینکه ضرورت رسیدگی به تخلفات اداری احقاق حقوق با تکیه بر امانتداری است ادامه داد: حفظ آبرو و حیثیت افراد بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نباید به دلیل وجود یک تخلف در پرونده فردی، آبروی آن فرد در نظام اداری و خانواده زیر سوال رود تصریح کرد: باید به رعایت دقیق حق الناس در رسیدگی به تخلفات توجه داشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در تکمیل این بخش از سخنان خود به انتخاب اعضای هیات رسیدگی به تخلفات اداری اشاره کرد و افزود: صبوری ، متانت ، عزت نفس و عادل بودن از مهمترین ویژگی هایی است که باید اعضای این هیات دارا باشند.

انتقال تجارب، بررسی و مرور پرونده های گذشته به منظور آسیب شناسی و یافتن راه های کم کردن خطا و اشتباه از دیگر مسائلی بود که حجت‌الاسلام و المسلمین معزی به آنها اشاره و تصریح کرد: آموزش اعضا و همچنین افراد با پشتوانه‌ی مستند سازی و مرور پرونده های تخلفات گذشته و بررسی شده می‌تواند در کاهش تخلفات و افزایش صحت احکام صادره در خصوص تخلف بسیار راهگشا و موثر باشد.

وی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت ها و اقدامات هیئات رسیدگی به تخلفات اداری، مجموعه وظایف اداری آنان را سنگین، دشوار و با مسئولیت فراوان دانست و خاطرنشان کرد: همواره باید امانتدار مردم بوده و برای برقراری عدالت در جامعه که فلسفه دین است اقدام کرد.