Print Logo
نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر مطرح کرد چهارشنبه 8 اسفند 1397 ساعت 03:56

نگاه ارزشمند اسلام به شخصیت والای زن/ فاطمه(س) الگویی بی نظیر برای تمام زنان عالم است


نماینده  ولی فقیه در هلال احمر روز سه شنبه 7 اسفندماه  با حضور در مراسم جشن میلاد دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) و تجلیل از کارکنان زن سازمان امداد و نجات، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به نگاه ویژۀ دین مبین اسلام به شخصیت زن در جامعه اشاره کرد و گفت: آیین مقدس اسلام در زمانی مسئله عظمت و بلندی مقام زن را مطرح کرد که در آن دوران هیچ ارزشی برای زن قائل نبودند و با دید و تحقیرآمیز به شخصیت زن می نگریستند. نماینده  ولی فقیه در هلال احمر روز سه شنبه 7 اسفندماه  با حضور در مراسم جشن میلاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزۀ نمایندگی ولی فقیه، حجت الاسلام والمسلمین معزّی با اشاره به اینکه اسلام انسانیت را برای زن و مرد برابر و از سوی پروردگار متعال دانست افزود: در آن دوران تنها در جامعه ی جاهلیت عرب همچون جوامع اروپایی نگاهی غلط به زن در جامعه حاکم بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی با اشاره به آیات و روایات به وجود زنانی همچون آسیه، خدیجه و مریم اشاره و اسوه و الگوی همه آنان را حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت و افزود: حقیقتاً حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد شخصیتی، معنوی، اجتماعی و سیاسی درس های بزرگی به بشریت می آموزد.

وی در همین زمینه ادامه داد: امروز بانوان شاغل در جمعیت هلال احمر نیز با تأسی از این بانوی بزرگ باعظمت علاوه بر قبول مسئولیت همسرداری و مادری در خانواده، در مسیر خطیر کمک به نیازمندان و مصیبت زدگان در عرصه ی امداد و نجات، سیاست و علم حضوری مؤثر و کارآمد داشته که یقیناً موجب افتخار است.

نمایندۀ رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در تکمیل این بخش از سخنان خود با تشریح برخی از خصایل برجسته ی شخصیت حضرت زهرا (س)، به همسرداری، تربیت فرزند و همچنین بهره مندی از بینش عمیق سیاسی، اجتماعی اشاره کرد و افزود: فاطمه زهرا(س) همچنین در کنار پدر بزرگوار خویش به تبلیغ و رساندن پیام اسلام در جامعه اهتمام ویژه ای داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی در بخش بعدی سخنان خود بار دیگر با تأکید بر لزوم الگوپذیری از شخصیت خطیر فاطمه زهرا(س) ایستادگی، صبر و مقاومت آن حضرت را یادآور شد و خاطرنشان کرد: آن بانوی بزرگ در همه ی مصائب و سختی هایی که در زندگی خود دید تنها برای رضایت پروردگار ایستادگی و مقاومت کرد.

نمایندۀ ولی فقیه در هلال احمر در ادامه با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی نیز، انقلابی فاطمی است افزود: همین روحیه ی مقاومت، ایستادگی و هوشیاری ملت و همچنین درایت و هوشمندی امام راحل و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی سبب شد این نظام مقدس، چهل سالگی خود را علی رغم پیش بینی استکبار جشن بگیرد و به خواست پروردگار متعال چهل سالگی دوم را نیز جشن خواهد گرفت.

تشریح و تبیین بیانیه مهم و راهبردی مقام معظم رهبری در خصوص آغاز گام دوم انقلاب اسلامی بخش دیگری از سخنان حجت الاسلام والمسلمین معزّی بود.

نمایندۀ ولی فقیه در هلال احمر با پر اهمیت برشمردن این بیانیه، مخاطب اصلی آن را جوانان دانست و خاطرنشان کرد: براساس منویات رهبر معظم انقلاب این جوانان هستند که باید با عزت، اقتدار و قدرت، پرچم انقلاب اسلامی را به دوش کشیده و به قله های پیروزی روز افزون برسانند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از حضور همیشگی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در عرصه ی خدمت به بشریت و مصیبت زدگان ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی، سازمان امداد و نجات را « چشم و چراغ» جمعیت هلال دانست و خاطرنشان کرد: مردم سرزمین ما جمعیت هلال احمر را به نام سازمان امداد و نجات می شناسند و البته تلاش ها و ایثارگری های شبانه روزی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر است که بارقه ی امید و آرامش در دل ها می کارد.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی ارزش کار و تلاش دنیایی را در کسب رضایت پروردگار دانست و افزود: امدادگران، نجاتگران و کارکنان جمعیت هلال احمر با هدف کسب رضایت الهی در خدمت به انسان ها پیشقدم شده که این مسئله ای مکتبی و تربیتی است و باید تقویت شود.

در پایان این مراسم از بانوان شاغل در سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر قدردانی شد.

4006002/27/2019 10:42:44 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/02/201902101334856263_Thum.jpg