Print Logo
یکشنبه 5 اسفند 1397 ساعت 07:40

دارالقرآن جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افتتاح شد


مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در مراسم افتتاح این دارالقران با اشاره به جایگاه والا و رفیع قرآن، اظهار کرد: قرآن در قیامت نگهبان حافظان و قاریان قرآن خواهد بود و از این مرتبه بالاتر نمی توان برای این افراد متصور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه به نقل از تارنمای روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، علی محمد درویشی با بیان اینکه فرزندان را باید با سه خصلت دوستی با پیامبر، خاندان پیامبر و قرائت قرآن، آشنا و تربیت کرد، افزود: همچنان که پیامبر اکرم محمد(ص) می فرمایند؛ بهترین ما کسی است که قرآن را بیاموزد و آن را به دیگران هم بیاموزد.

وی گفت: قرائت قرآن در خانه سبب سرازیر شدن خیر در خانه و وسعت آن می شود به همین دلیل، پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در آخرین لحظات زندگی خود، بر تمسک به قرآن و اهل بیت تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و تمامی مراجع و علمای دین، توجه خاصی به قرآن داشته و دارند و در تمام مراحل احکام از این طریق تذکرات و رهنمودهایی را به جامعه اسلامی تزریق می کنند

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: رهبر انقلاب در نوجوانی قاری ممتاز قرآن بودند و هم اکنون هم در مباحث تفسیر، مفاهیم و قرائت قرآن که سالانه قاریانی از کشورهای خارجی و داخلی به ایران می آیند، چندین ساعت به قرائت قرآن گوش فرا می دهند که خود نشان از اهمیت و جایگاه ویژه قرآن برای معظم له دارد.

حجت الاسلام درویشی با بیان اینکه قرآن راهنمای ویژه هدایت بشر است و در هر موردی که ما در آن کمبود داریم باید به قرآن تمسک بجوییم، گفت: روز قیامت سه گروه «مسجد، اهل بیت علیهم السلام و قرآن» از مسلمانان شاکی می شوند و باید توجه داشت که روز قیامت؛ ما  جزء این شاکیان مخصوص قرآن نباشیم

وی عنوان کرد: اگر انقلاب در نگاه‌های مختلف و در زوایای متنوع اش با قران تطبیق داده شود روشن خواهد شد که که امام راحل تمام کارهایش مطابق با قران بوده است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی همچنین بر اهمیت فعالیت دارالقرآن اشاره کرد و گفت: محفل انس با قرآن باید در تمامی شعب برگزار شود تا آموزش های قرآنی، تخصصی و کاربردی و سبک زندگی اسلامی، تربیت مربی و دوره استعدادهای قرآنی برای افراد در رشته های مختلف برگزار شود.

به گفته وی، ارزیابی، سطح بندی و ارتقای سطح دانش قرآنی، برگزاری حلقه های تفسیری در طول سال و حمایت از محصولات قرآنی در کانون های جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر با حمایت این مرکز انجام شود.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: سلسه مراتب قرآنی، تجلیل از فعالان قرآنی و استفاده از اساتید مجرب در بخش خواهران و برادران در دستور کار دارالقرآن است.

وی اظهار کرد: ارتقاء سطح کیفی و کمی فعالیت های قرآنی را در آستانه ورود به پنجمین دوره انقلاب با افتتاح دارالقرآن که نورانیت به همه محافل می بخشد در دستور کار قرار داده ایم.

حجت الاسلام درویشی افزود: اساسنامه دارالقرآن در حال تدوین است و طبق این اساسنامه در جمعیت هلال احمر، برنامه های قرآنی تحت عنوان دارالقرآن برنامه ریزی و انجام شود تا از ظرفیت هلال احمر استفاده شود.