Print Logo
نهادینه شدن شمیم روح بخش قرآن در هلال چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 04:33

سخنی به بهانه تشکیل دارالقران در هلال احمر


حوزه نمایندگی ولی فقیه و معاونت فرهنگی و امور اموزشی و پژوهشی در چهلمین سالگرد انقلاب با حسن سلیقه نماینده محترم ولی فقیه در راستای عمل به وظیفه ذاتی هدایت و نظارت، بهره گیری از معارف نورانی کلام خدا را در سرلوحه فعالیت قراردادند تا با همراه کردن خانواده بزرگ هلال که خدمت را افتخار خود می داند فرصت ممتازی برای بهره مندی از کلام خدا داشته باشد.

چه اتفاق مبارک و صوابی که تا خبر تشکیل این کانون های قرآن در سازمان بزرگ هلال احمر منتشر شد همگان خرسند و مسرور به جمع قران دوستان و در حلقه مشتاقان قرار گرفتند

نگارنده تردیدی ندارد که در روز دوم بهمن ماه سال جاری وقتی همایش افتتاح دار القران در حال برگزاری بود این اعجاز قرآن بود که معنویت و اشتیاق زاید الوصفی را به جمعیت منتقل می کرد.

حضور همکاران، مدیران و روحانیون و چشمان و قلوب تشنه را می شد در تک تک حضار مشاهد ه کرد که با صدای روح بخش قاری ممتاز، تحولی پدید آمد و نواهایی که هرکدام یک پیام زیبا از کلام وحی را منتقل می کردند.

در سخنان نماینده دلسوز و دنیادیده مقام معظم رهبری که به مثال های روان همراه بود شوق و هیجان موج می زد و از این که توانست پایه گذار نهادینه شدن عالی ترین و ممتازترین کتاب هدایت و نظارت در قالب دارالقران در این مجموعه باشد.

بسیار خرسند بود که توانست با یاری همکاران و مدیرانش این افتخار را در چهل سالگی انقلاب برای خانواده بزرگ هلال به ارمغان آورد.

این اقدام آنقدر زیبا بود که در همان جلسه سازمان های دیگری برای ادامه این مسیر به استقبال تشکیل دارالقران رفتند و اولین دارالقران استانی جمعیت هلال در استان مرکزی نیز با حضور حضرت حجه الاسلام و المسلمین معزی به فاصله چند روز افتتاح گردید و این روشن شدن مشعل قرآن در نهادها و سازمان ها بی تردید منشا رحمت و تحولات سازنده خواهد شد چرا که آنچه امروز از آفات می تواند شمرده شود دوری از معارف قران و کوتاهی در عمل به فرامین الهی است و به طور قطع خودسازی، خدمت و اعتماد که پایه های اصلی حرکت در سازمان هلال احمر شمرده می شود در سایه عنایت و توجه به معارف قرآن میسر خواهد شد.

بی شک تشکیل دارالقران در چهل سالگی انقلاب اسلامی از دستاوردهای مهم و با ارزش نظام مقدس و ملت شریف شمرده می شود.

سید طه موسوی

حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر