Print Logo
شنبه 22 دی 1397 ساعت 18:10

هلال احمر خراسان جنوبی دوره ‌آموزشی «شیوه های دعوت به نماز» را برگزار کرد


دوره ‌آموزشی «نماز شناسی" و "شیوه های دعوت به نماز» ویژه ائمه جماعات جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی در بیرجند ‌آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام «علی محمد درویشی» در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: دوره آموزشی شیوه‌ها، اصول و فنون دعوت به نماز با حضور اساتید برجسته استان و با شرکت ۱۶ نفر از روحانیون شعب و ستاد جمعیت هلال احمر استان در بیرجند برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی با اشاره به سرفصل های آموزشی این دوره افزود: در اولین روز این دوره آموزشی سرفصل های «شیوه‌های دعوت به نماز»، «نمازشناسی، آثار فردی، اجتماعی، مادی و معنوی نماز»، «نمازشناسی، هدف خلقت، هدف بعثت، نگاه ویژه دشمن به نماز»، «شیوه‌های دعوت به نماز و مدیریت اقامه آن در محیط کار، روش‌های خاص دعوت، راهکارهای دعوت، راهکارهای درون و برون سازمانی» با حضور اساتید برجسته استانی به افراد شرکت کننده ارائه گردید.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی با اشاره به اینکه این دوره اموزشی طی دو روز برگزار می شود؛ گفت: «احکام نماز و تصحیح قرائت» و «پرسمان نماز و تجوید الصلاه» از سرفصل های آموزشی روز دوم این دوره است که با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی حوزه نمایندگی ولی فقطه در جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی یکی از هدف‌های برگزاری این دوره را، ترویج و توسعه اقامه نماز، نماز جماعت و یاوران نماز برشمرد و بیان کرد: ارتقای سطح علمی ائمه جماعات و هم اندیشی برای حل مشکلات درون سازمانی با استفاده از روش‌های دینی و برمبنای اصول اساسی اسلام از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی در ادامه به فعالیت ۱۴ کانون طلاب در سطح جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۶ نفر از روحانیون به صورت امام جماعت در سطح شعب جمعیت هلال احمر و ستاد استان حضور داشته و برنامه‌های مختلف فرهنگی را جهت بهره برداری مخاطبان این نهاد ارائه می‌دهند.