Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد دوشنبه 10 دی 1397 ساعت 14:16

ضرورت پرهیز از نگاه های عیب جویانه در گزینش افراد و توجه به حفظ سلامت اداری، مهمترین ویژگی گزینش گران


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور در نوزدهمین گردهمایی گزینش گران جمعیت هلال احمر در سالن اجتماعات مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران در تهران، دقت در گزینش افراد برای حفظ سلامت اداری و کرامت و شخصیت آنان را از مهمترین مسائل مجموعه گزینش دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزۀ نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر‌‏، حجت السلام والمسلمین معزی با تبیین اصول و معیارهای یک گزینش و سنجش مناسب و دقیق، استفاده از روش های به روز و کارآمد در گزینش گری را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در تحقیقات و بررسی تأیید صلاحیت افراد، باید تلاش کرد علاوه بر دقت در باورمندی آنان به اعتقادات دینی و مذهبی، به داشتن توانایی و مهارت لازم در خصوص مسئولیتی که به وی محول می شود نیز توجه کرد.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود نگاه های سلیقه ای و گزینش در تحقیقات را قابل قبول ندانست و تصریح کرد: برای تحقیقات میدانی در خصوص ویژگی های شخصیتی، اجتماعی و دینی افراد، همواره از مبادی و منابع قابل اطمینان و اعتماد پیگیری شود.

نمایندۀ رهبر انقلاب در هلال احمر سپس با تشریح برخی آیات قرآن کریم و اشاره به روایات معصومین علیهم السلام، نگاه قرآن و خداوند به این موضوع را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با نگاهی اجمالی به این منابع می توان شاهد وجود ویژگی هایی همچون داشتن تقوای الهی در رفتار و کردار، امین و امانت دار بودن، توانمندی در انجام امور و همچنین بهره مندی از دانش و مهارت های لازم بود.

بصیرت و درک موضوعات حساس در زمان، یکی دیگر از محورهای مورد توجه نمایندۀ ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی با یادآوری حماسه عاشورایی 9 دیماه 1388 ملت ایران، شاکله اساسی حفظ نظام را اتحاد، یکپارچگی، ایمان و باور عمیق مردم دانست و خاطرنشان کرد: درایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، همراه با ایستادگی و همدلی مثال زدنی ملّت همیشه سرافراز ایران اسلامی همواره نجات بخش کشور از بحران ها و فتنه های به وجود آمده است که در دیماه 88 نیز اینئگونه شد.

وی در همین زمینه ادامه داد: در موضوع گزینش نیز توجه به این مهم که اساساً منتخبین باید از وفادارترین و بصیرترین انسان ها به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و حافظ انقلاب اسلامی، منافع ملت و کشور خود باشند‏، از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پایان با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، بار دیگر با یادآوری پرهیز از نگاه های عیب جویانه در گزینش افراد، اخلاص در کار و حفظ اسرار مردم را از مهمترین ویژگی های مهم گزینش گران دانست و بر انتخاب بهترین افراد برای قبول مسئولیت تأکید کرد.