Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر زنجان: یکشنبه 9 دی 1397 ساعت 15:56

ضرورت توجه به قرآن و مبانی دینی برای بصیرت افزایی جوانان


حماسه ۹ دی سال ۸۸ نماد عزت و استقلال و بصیرت مردم بزرگ ایران اسلامی است که بار دیگر ثابت کردند پشتیبان ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین نصیری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه با اشاره به حماسه عظیم مردم ایران در ۹ دی ۸۸ گفت: این حماسه، نماد عزت، استقلال و بصیرت مردم بزرگ ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید و مردم بار دیگر ثابت کردند پشتیبان ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به نامگذاری این روز به عنوان روز بصیرت گفت: بصیرت در لغت به معنای عقیده قلبی، شناخت، یقین، زیرکی و عبرت آمده است که با توجه به این دامنه لغتی که حوزه یقین را در بر می گیرد، می توان گفت در واقع بصیرت اصطلاحاً نیرویی در قلب شخص و در نور قدسی منور بوده که به وسیله آن حقایق را درک می کند.
حجت الاسلام و المسلمین نصیری در ادامه با تاکید بر آیات و احادیث در این زمینه بیان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام در حدیثی فرمودند: کور شخصی نیست که چشمش نابینا باشد بلکه کور واقعی کسی است که دیده بصیرتش نابینا باشد و در واقع این نگاه و مصداق در آیات قرآن چنین آمده که خداوند می فرماید" قل هل یستوی الاعمی والبصیر" آیا کسی که نابینا باشد با کسی که در ضمیر درونی روشن است یکسان می باشند.
وی در همین زمینه به خطبه ۱۵۲ نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: امام علی علیه السلام فرمودند با بصیرت کسی است که بشنود و بیندیشد؛ نگاه کند و ببیند؛ از عبرت ها پند بگیرد و آنگاه راه روشنی را می‌پیماید که در آن از افتادن در پرتگاه ها در امان و به دور است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان این مسائل که ظرافت دقیقی از حوزه بصیرت را نمایش می دهد؛ افزود: حماسه عظیم مردم در ۹ دی ولایت مداری ایران اسلامی را به کل جهانیان نشان داد به گونه ای که این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و برگ زرینی در افتخارات مردم محسوب می شود.
حجت الاسلام و المسلمین نصیری با تاکید بر چاینکه حماسه ۹ دی، نماد عزت، افتخار، استقلال و بصیرت مردم بود، تصریح کرد: در این حماسه عظیم و تاریخی مردم تا پای جان به خاطر حفظ اصول و آرمان های انقلاب ایستادند و ثابت کردند اگر کسی در برابر دین آنها بایستاد یا دشمن خدشه ای به دینشان وارد کند مطمئن باشند آنها در مقابل دنیایشان خواهند ایستاد.

40060012/30/2018 3:55:53 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2018/12/201812101657734069_Thum.jpg

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان نهم دی را روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان دانست و ادامه داد: نهم دی روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی بود و روزی بود که ملت ایران دست رد به سینه سران فتنه زدند و بار دیگر با آری گفتن به نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیعتی مجدد با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بستند.
وی در همین زمینه ادامه داد: مردم در روز نهم دی ماه 1388، ، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند تا مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام شود.
حجت الاسلام و المسلمین نصیری در ادامه با تاکید بر لزوم وحدت و رشد بصیرت در جوانان تصریح کرد: از جمله مسائل حائز اهمیت که در ایجاد بصیرت در بین جوانان افراد جامعه موثر است جهاد داخلی با نفس است که باید در عمل نمود داشته باشد و این مسئله قطعا با سفارش، توصیه و موعظه ایجاد نمی‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به لزوم گسترش بصیرت در میان جوانان از طرق مختلف گفت: منابع اصلی جوانان برای تحقیق و رشد فکری باید قرآن و اهل بیت(ع) باشد و این موضوع قطعا با بصیرت و محاسبه گری در نفس آغاز می شود و جوانی که به این مرحله از یقین برسد قطعا هیچ شبهه ای او را متزلزل نخواهد کرد.
وی در همین زمینه با اشاره به احادیث ائمه اطهار(ع) ادامه داد: در احادیث به صورت متواتر آمده مردم را به غیر از زبانتان دعوت کنید که از آنها می توان نتیجه گرفت آنچه در عمل و زبان عمل می‌تواند موثر باشد با گفتن موثر نیست و اگر جوانی ببیند که الگوهای جامعه دنیا پرست نیستند او نیز درس گرفته و الگو پذیری خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین نصیری با تاکید بر پایه‌گذاری مبانی دینی و قرآنی در مدارس و دانشگاه ها تصریح کرد: آموزش های اصولی و اعتقادی با شیوه های جدید امروزی، عقلانیت و احساس در مسیر هدایت به سمت قرآن، می تواند در بصیرت افزایی جوانان و جهاد با نفس، محاسبه گری و رشد اعتقادی تاثیر به سزایی داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اقتضاء دوران جوانی بر رشد فکری بیان کرد: باید آرامش را برای این دوران، از منبع اصلی قرآن و اهل بیت(ع) وترویج فرهنگ دینی به صورت اصول و عقلانیت به جوانان آموزش داد.
حجت الاسلام و المسلمین نصیری با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک نهاد جوان محور است، گفت: باید از این فرصت و پتانسیل موجود بهره گیری کرد و با آموزش های اصولی و اعتقادی جوانانی پرورش داد که خدا محور و انسان دوستانه فعالیت کنند و به طور قطع اگر جوانی در هلال احمر به این نقطه برسد که بتواند در کنار احساس آرامش، مبانی اعتقادی را در وجودش رشد دهد؛ در رشد جامعه به سمت موفقیت موثر خواهد بود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان در پایان به مسئولیت بزرگ مدیران و معاونان درحوزه های معاونت امور جوانان و کارشناسان ستادی اشاره کرد و گفت: با درک درست از روحیات مقتضی دوره جوانی و همچنین با آموزش های اصولی و مورد نیاز، ارزش و شخصیت حقیقی جوانان را نمایش دهند تا جوانانی پاک در جامعه ای مهدوی حضور داشته باشند.