Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر یکشنبه 2 دی 1397 ساعت 10:31

آگاهی بخشی، بیان حقایق دینی و معرفتی و مقابله با بدعت ها از مسئولیت های مهم عالمان دینی است/ مردمی بودن و خدمت صادقانه از ویژگی های بارز مرحوم آیت ا... غیوری است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، با حضور در آیین چهارمین سالگرد ارتحال آیت ا... غیوری، نماینده سابق ولی فقیه در جمعیت هلال احمر که در مسجد امام حسن عسگری(ع) شهر ری برگزار شد، ضمن سخنانی به تبیین جایگاه عالمان دین در اسلام از منظر کلام الهی و روایات معصومین علیهم السلام پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزۀ نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در این مراسم گفت : آنچه در اهمیت وجود عالمان دین در جامعه بیان می شود در حقیقت برجسته ترین اقشار در سنگر راهنمایی و تربیت صحیح جامعه از طرق مختلف، همچون مباحثه و مناظره های علمی- معرفتی و دفاع از مرزهای عقیدتی است، لیکن عمل عالم نیز به اندوخته های خویش، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات و روایات در خصوص عالمان ربانی خاطرنشان کرد: ایمان، تقوی، عبادت و تفکر و به طور مستمر به یاد خدا بودن از مهمترین شاخص های یک عالم ربانی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تأکید بر مسئولیت خطیر عالمان و واعظان دینی به سبب پاسداری از دین و آگاهی بخشی به جامعه تصریح کرد: آگاه نمودن مردم از حقایق دینی و الهی و همچنین امیدوار کردن ایشان به رحمت الهی و  بهره مندی درست از نعمت زندگی از اصلی ترین مسئولیت های عالمان دین است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با یادآوری این نکته که اساساً امیدوار ساختن انسان برای نجات، فلاح و رستگاری مسئولیت دیگر عالمان دین است افزود: البته مؤمن واقعی نیز باید همواره با امید به رحمت و محبت خداوند فعالیت کرده چرا که داشتن امید، حرکت به سوی کمال را برای انسان فراهم می کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب یکی دیگر از مسئولیت عالمان دین را اظهار علم خود در مواجهه با بدعت ها و مسائل نوظهور که انسان ها را از حقیقت دور می سازد دانست و گفت: براساس روایات معصومین علیهم السلام، سکوت عالمان دینی در برابر بدعت ها، لعنت خداوند را به همراه خواهد داشت.

وی در همین زمینه ادامه داد: در شرایط کنونی دنیا و وجود ابزارهای ارتباطی و اجتماعی، توجه به جامعه جوان از سوی عالمان دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در جهان کنونی نمی توان در برابر فعالیت های دشمنان دین سکوت کرد، بلکه باید با هوشیاری مسیر صحیح را به انسان ها به ویژه جوانان نمایاند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر عالم دین را ملجاء و پناهگاه امن یک جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اندوخته های الهی و اخروی عالمان ربانی بر طبق آیات قرآن کریم سبب می شود تا با نگاه عمیق و درک صحیح از مسائل دنیوی و بیان آن، آخرت یک جامعه را آباد سازند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی ارتباط با مردم را یکی دیگر از مسئولیت های عالمان دین دانست و گفت: براساس روایات معصومین علیهم السلام عالمان دین باید در برابر تعدی ظالمان ایستاده و برای از میان برداشتن آنان به مبارزه و مجاهدت پرداخته و همواره در کنار مظلومین بمانند.

وی  در بخش پایانی سخنان خود با تبیین ارزش های والای مرحوم آیت ا... غیوری با ایستادگی و مبارزه در برابر رژیم فاسد ستمشاهی، آگاه ساختن مردم با حقایق دین و حضور پررنگ و مؤثر در جامعه را از ویژگی های بارز این عالم بزرگ برشمرد و تصریح کرد:آیت ا... غیوری در تمام عرصه های خدمت به جامعه و آحاد مردم حضور داشت که از اصلی ترین آنها 30 سال خدمت صادقانه در جمعیت هلال احمر به عنوان نماینده امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

نمایندۀ ولی فقیه در هلال احمر تصریح کرد: یاد و نام عالمانی چون آیت ا... غیوری همواره در اذهان جامعه باقی مانده و سیره و منش آنان ادامه خواهد داشت.