Print Logo
وحدت امت اسلامی پنج‌شنبه 1 آذر 1397 ساعت 18:32

هدیه ای برای متولد ماه ربیع


حلول ماه ربیع بعد از دوماه از سوگواری وهمدردی با مصایب خاندان رسول خدا، نوید بخش اتفاقات خوشایندی در اسلام است. تشکیل زندگی مشترک محمد امین با خدیجه بنت خویلد آن بانوی فداکار و اولین زن مسلمانی که دین اسلام که عبور از شرایط دشوار اقتصادی و شرایط جانکاه شعب ابی طالب را مدیون حمایت های مالی وی می داند.

خدیجه ای که چراغ خانه جوان امین و درستکار قریش را روشن نمود تا در همان خانه افتخار مادری سرور زنان بهشت، فاطمه زهرا(س) را نصیب خود نمود تا خنثی شدن نقشه شوم قتل پیامبر(ص) توسط کفار قریش در لیله المبیت و جانفشانی امیر المومنین(ع) که طبق نظر قران و ایه "ومن یشری نفسه ابتغا مرضات الله" از معاملات سودمند با خداوند لقب گرفت.

 اما شاه بیت غزل اتفاقات زیبا و افتخار آمیز ماه ربیع، ولادت خاتم المرسلین در سال ٥٧٠ میلادی بود که به عقیده عموم سیره نویسان با درخشش این ولادت، ایوان کسری و کنگره هایش فروریخت، اتشکده شیراز خاموش گردید، دریاچه ساوه خشک شد و وحشت انوشیروان و موبدان را فراگرفت.

متولد ١٢یا ١٧ماه ربیع را محمد(ص) نامیدند تا در زمین و اسمان ستوده شود. با این تولد مبارک افتخار آخرین سکانداری هدایت نسل بشر به محمد مصطفی(ص) اعطاء می گشت و خداوند چرخه لطف و رحمت خویش را با تولد نو رسیده قریش به اتمام رسانید و در طی ٢٣ سال کتاب قرآن را بعد از بعثت بر قلب نازنین ایشان نازل فرمود.

اما نگارنده در تهیه هدیه ای برای این تولد در جشن های ایام ولادت رسول خدا (ص) در آشفته بازار مسلمین چیزی جز تفرقه و اختلاف نمی بیند، تفرقه ای که مطابق آیه ٢١٣ انبیاء " ان هذه امتکم امه واحده وانا ربکم فاعبدون" از دغدغه های خداوند برای امت اسلامی بود نمایانگر شد و تفرقه ای که صفوف مسلمین را از هم شکافت.

این تفرقه وافراط وتفریط، فرصت اتخاذ خرد جمعی را در مواقع بروز حوادث از امت اسلامی سلب می کند، اختلافی که موجب شده بدخواهان و بد اندیشان گروه متعفن و شومی چون داعش را پرچمدار اسلام به جهان معرفی کنند.

اما سئوال مهم این که اختلاف در دینی که پیروانش دارای خدای واحد، پیامبر واحد و کتابی واحد هستند، ساخته دست دشمنی نیست که هدفش فرصت طلبی و غارت و ستمگری است.

به واقع چرا کشورهای مسلمان که بعضا داعیه دار عمل به قرآن هم لقب گرفته اند به ایه "واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" عمل نمی کنند و زمینه را برای فوران کردن هر آتشی به دست دشمنان قسم خورده اسلام فراهم می کنند و بیاییم به عنوان هدیه ماه تولد رسول خدا (ص) با پیروی از دستورات خدا و پیامبر(ص) و معصومین(علیهم السلام) و امام عزیز و مقام معظم رهبری به تحقق وحدت کلمه جامه عمل بپوشیم تا با تشکیل امت واحده اسلامی در مقابل ظلم و غارت مسلمان ایستاده تا با عملکرد یکپارچه و قدرتمند در امورات مسلمانان به قیام مهدی موعود (عج) متصل گردیم.ان شاء الله

سید طه موسوی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه علمی – کاربردی هلال احمر