Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر دوشنبه 28 آبان 1397 ساعت 13:19

تقرب به پروردگار و طهارت انسان و جامعه، محصول برپایی نماز است /باید برای ترویج و گسترش فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی ازمنکر برنامه ریزی کرد


نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: باید برای ترویج و گسترش فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی ازمنکر در هلال احمر برنامه ریزی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه در نشست مشترک ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر، در ابتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع، مسئله نماز و امر به معروف و نهی از منکر را از موضوعات اساسی و مهم دین دانست و گفت: نماز زمینه ساز دور کردن انسان ها از بدی ها و زشتی ها است و باید در اقامه این فریضه الهی تلاش مضاعف کرد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تبیین ابعاد مختلف فردی و اجتماعی نماز، تقرب به پروردگار متعال را از اصلی ترین اهداف انجام این عمل دینی دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم در جهان کنونی منادی اسلام باقی بمانیم باید به یاد داشته باشیم که این مهم در پاکی، پاکیزگی و طهارت انسان ها و جامعه تجلی پیدا می کند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی سپس با اشاره به این نکته که دین تنها به منظور ایجاد ارتباط با خدا نیست و بلکه مسیری صحیح برای ایجاد ارتباط با مخلوق نیز به شمار می آید خاطر نشان کرد: یکی از آموزه ها و تاکیدات دین که این مسئله اساسی را شاهد است، توصیه به پرداخت زکات و دستگیری از نیازمندان است که در کلام الهی نیز پس از سفارش به اقامه نماز مورد اشاره قرار می گیرد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به روایات معصومین علیهم السلام، امر به معروف و نهی از منکر را راه پیامبران و شیوه انسان های صالح دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه بسیار بزرگی است که در پرتو آن دیگر فرائض دینی و الهی برپا می شود.
وی با تاکید بر اینکه ایمنی جامعه به سبب وجود امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: وجود پاکی در اجتماع نیز از دیگر برکات آن است.
حجت الاسلام و المسلمین معزی استواری دین و حکومت دینی را در گرو این فریضه دینی دانست و اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر نه تنها در اصول دین، بلکه باید در اعتقادات، اخلاقیات و رفتارهای اجتماعی و البته با شیوه های صحیح و اساسی صورت پذیرد و به کار رود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمع بندی سخنان خود با تاکید بر داشتن برنامه ای مدون، منسجم و جامع به منظور تقویت و ترویج این دو فریضه الهی در سطوح مختلف جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: البته باید در نظر داشت مجریان امر به معروف و نهی از منکر نیز باید با معارف دین، اصول، روش ها و خط مشی های آن آگاه بوده و در شیوه و روش پیاده کردن این فریضه الهی نیز دقت لازم را داشته باشند.
در ادامه این نشست، اعضای شورای اقامه نماز و ستاد امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر به ارائه نقطه نظرات و پشنهادات خود در زمینه برپایی هرچه بهتر و با شکوه تر نماز اول وقت و همچنین تقویت و ترویج اجرای امر به معروف و نهی از منکر در هلال احمر پرداختند.

40060011/19/2018 1:16:51 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2018/11/201811104620519275_Thum.jpg
40060011/19/2018 1:16:51 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2018/11/201811100266903073_Thum.jpg