Print Logo
با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر پنج‌شنبه 17 آبان 1397 ساعت 19:14

اعضای شورای عالی جمعیت از خدمتگزاران به زائران اربعین تقدیر کردند


در بیست و سومین جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر مواردی چون تقدیر از خدمتگزاران به زائران در مراسم اربعین حسینی، قطع همکاری با بازنشستگان در ٢۴ آبان ماه، اجرای طرح نذر آب و برگزاری مراسم سالگرد زلزله کرمانشاه مطرح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل ازتارنمای اطلاع رسانی این مجموعه، بیست و سومین جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر با حضور دکتر علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی؛ نماینده ولی فقیه، دبیرکل و سایر اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر در محل ساختمان صلح این جمعیت برگزار شد.
در این جلسه، دکتر پیوندی ضمن تسلیت ایام اربعین و رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، گفت: از تمامی دست اندر کاران خدمت به زائران حضرت امام حسین (ع) در ایام اربعین حسینی اعم از امدادگران، نجاتگران، داوطلبان، پزشکان، پرستاران در استان های مرزی ایلام، کرمانشاه، خوزستان و شهرهای زیارتی و همچنین سازمان امداد و نجات و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تشکر می کنم.
وی با بیان اینکه در ایام اربعین به دلیل وقوع سوانح ترافیکی و یا بیماری زمینه ای افراد، ۴۸ تن فوت شدند، افزود: امیدواریم برای مراسم اربعین سال آینده شاهد فوت هیچ یک از هموطنانمان نباشیم.
رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در جمعیت هلال احمراشاره کرد و افزود: قانون منع به کار گیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی تصویب و از سوی دولت به دستگاه های اجرایی از جمله هلال احمر ابلاغ شد و مقرر شده است تا ٢۴ آبان ماه سال جاری قانون ابلاغی اجرا شود. براین اساس، بازنشستگان شاغل در جمعیت هلال احمر شناسایی و تا تاریخ اعلام شده قطع همکاری با این افراد اعلام می شود.
وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد زلزله ۷.٣ ریشتری کرمانشاه، گفت: ٢١ آبان ماه سال گذشته زمین لرزه ای به بزرگی ۷.٣ ریشتری کرمانشاه را لرزاند و خرابی های بسیاری به بار آورد و براثر وقوع آن عده زیادی از هموطنان در این استان کشته و یا زخمی شدند و حالا بعد از گذشت یک سال از این حادثه لازم است تا ضمن بررسی اوضاع منطقه مجددا بررسی و اقدامات لازم انجام شود.
پیوندی درباره اجرای طرح نذر آب در مناطق دچار بحران خشکسالی جنوب شرق و شرق کشور هم اظهارداشت: اجرای طرح نذر آب که از چندین ماه قبل آغاز و براساس آن کاروان های سلامت و بسته های غذایی به ۵٢١ روستا در مناطق محروم اعزام شده و همچنان ادامه دارد.