Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر دوشنبه 7 آبان 1397 ساعت 03:17

عشق و ارادت به ساحت سید الشهدا، رمز شکل گیری رویداد بزرگ اربعین در جهان است/ حضور عاشقان حسین(ع) در اربعین، نمایش وحدت مسلمین


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در دومین روز حضور خود در عراق، ضمن بازدید از درمانگاه های جمعیت هلال احمر مستقر در مسیر نجف به کربلا، عشق و ارادت به ساحت سید الشهدا(ع) را رمز شکل گیری رویداد بزرگ اربعین حسینی در جهان دانست و گفت: حضور عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در مسیر نجف به کربلا ، نمایش وحدت و انسجام مسلمین در جهان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در این بازدید، در جریان روند اجرایی خدمات رسانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به زائران اربعین حسینی قرار گرفت.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور میلیون ها زائر و عاشق اباعبدالله الحسین(ع) در مراسم اربعین حسینی از سراسر دنیا، افزود: درهیچ نقطه ای از جهان چنین مراسم عظیمی که با حضور ملیت ها و نژادهای متنوع با زبان های مختلف برپا می شود را نمی توان مشاهده کرد که تنها با انگیزه عشق و علاقه به اباعبدالله الحسین(ع) شکل می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاکید بر نقش بشردوستی و خدمت رسانی جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: فعالیت های بشردوستانه و امدادی این نهاد مردمی در راستای خدمت به انسان ها و حفظ سلامت آنها محدود به داخل کشور نبوده و بر همین اساس در رویداد بزرگ مذهبی و فرهنگی اربعین حسینی نیز می توان تلاش های داوطلبانه اعضای بشر دوست آن را در قالب خدمت به زائران حسینی مشاهده کرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور بیش از هزار و دویست نیروی امدادی- درمانی و همچنین بهره گیری از ناوگان آماده به عملیات جمعیت هلال احمر در درمانگاه های مستقر در این مجموعه، افزود: ظرفیت ها و امکانات جمعیت هلال احمر در جهت ارائه خدمات مناسب به کار گرفته شده است و کادر درمانی مستقر نیز همراه با عشق و علاقه به زائران امام حسین(ع) به بهترین شکل خدمات ارائه می کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر حضور داوطلبانه برادران و خواهران جهت ارائه خدمات در این پایگاه ها، تصریح کرد: آسایش و راحتی زائرانی که دچار آسیب شده اند از اولویت های اساسی امدادگران و کادر درمانی پایگاه ها است.
حجت الاسلام و المسلمین معزی به اشاره به شعار راهپیمایی اربعین زائران امام حسین(ع) افزود: حب الحسین یجمعنا شعاری است که موجب شده تا زائران حسینی از سراسر دنیا با عشق به سوی یک مقصد که زیارت اربعین و اباعبدالله الحسین است حرکت کنند و وحدت مسلمانان را به نمایش گذارند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پایان از تلاش های خالصانه، داوطلبانه و بدون چشمداشت نیروهای جمعیت هلال احمر و همچنین هیئت ها و مواکب مذهبی قدردانی کرد و افزود: فعالیت های شبانه روزی این عزیزان که به منظور تسهیل در روند برپایی هرچه باشکوهتر و راحت تر این مراسم عظیم در جهان انجام می شود، یقینا دارای اجری الهی و اخروی است.