Print Logo
تبلور دو اصل اساسی هلال احمر در ارائه خدمات به زائرین حسینی یکشنبه 6 آبان 1397 ساعت 13:50

نمایش جهان شمولی و خدمات داوطلبانه هلال احمر ایران، با حضور کادر درمانی در اربعین


نماینده ولی فقیه در هلال احمر شامگاه روز شنبه 5 آبان ماه در جریان بازدید از درمانگاه هلال احمر مستقر در شهر نجف با اشاره به تبلور دو اصل اساسی هلال احمر در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی گفت: جهان شمولی و خدمات داوطلبانه هلال احمر ایران، با حضور کادر درمانی در اربعین حسینی، به خوبی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی به منظور بازدید از روند خدمات رسانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به زائران اربعین حسینی با حضور در درمانگاه های هلال احمر مستقر در شهر نجف، از نزدیک در جریان روند اجرایی فعالیت های این نهاد مردمی قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بازدید از درمانگاه های ام القری، نباء و درمانگاه مستقر در صحن حضرت زهرا(س) حرم امیرالمومنین(ع)، با اشاره به پذیرش و خدمت رسانی روزانه هزاران زائر در درمانگاه های هلال احمر مستقر در کشور عراق، افزود: برای ارائه خدمات به زائرین ابا عبد الله الحسین (ع) تمامی ظرفیت ها و امکانات جمعیت هلال احمر در جهت ارائه خدمات به کار گرفته شده و کادر درمانی مستقر در درمانگاه ها نیز خالصانه و همراه با عشق و علاقه به زائران آن حضرت خدمات ارائه می دهند.

وی در همین زمینه ادامه داد: جمعیت هلال احمر هر سال متناسب با افزایش تعداد زائران اربعین حسینی امکانات خود را جهت ارائه مطلوب خدمات افزایش می دهد و خوشبختانه تا کنون در این زمینه با مشکل رو به رو نشده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر رسالت عظیم این نهاد عام المنفعه در امر خدمت رسانی بدون هیچگونه چشمداشت، تصریح کرد: تردد میلیونی زائرین و مشتاقان سید الشهداء از سراسر جهان، به منظور شرکت در رویداد عظیم اربعین حسینی ، سبب شده است تا اصل جهان شمولی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این رویداد بی نظیر فرهنگی، با ارائه خدمات به همه ی زائرین با هر رنگ و نژاد و ملیت از سوی پایگاه های مستقر دراین کشور، به نمایش گذاشته شود.
وی در ادامه با اشاره به تلاش جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات در کشور عراق گفت: این مساله نشان دهنده این است که این مجموعه مردمی تلاش می کند تا به اصول و اهدافش در هرنقطه از دنیا نزدیک تر شود.
حجت الاسلام و المسلمین معزی سپس با اشاره به اصل ارائه خدمات داوطلبانه در هلال احمر به تجمع بی نظیر میلیون ها زائر امام حسین(ع) در مراسم اربعین اشاره کرد و افزود: حضور داوطلبانه پزشکان، پرستاران، امدادگران و کادر درمانی و خدمات برای کمک به تسهیل در روند بهداشتی – درمانی سفر زائران امام حسین(ع) ایام اربعین خدمتی ارزشمند و معنوی است که پاداش آن در پیشگاه خداوند بالاتر از زیارت حرم معصومین علیهم السلام است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با تاکید بر نقش تاثیر گذار و تحسین بر انگیز هیئت مذهبی در برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد بی نظیر فرهنگی در جهان اضافه کرد: البته باید با اطلاع رسانی صحیح و دقیق فعالیت های جمعیت هلال احمر به عنوان متولی بهداشت و درمان در خارج از کشور، به تبلیغ و قدردانی از همه ی شرکت کنندگان داوطلب در این امر خداپسندانه پرداخت.
یاد آور می شود بازدید از مراکز درمانی و پایگاه های خدمت رسان جمعیت هلال احمر و موکب های برپا شده در مسیر نجف تا کربلا و حضور در مراسم اربعین از برنامه های حجت الاسلام و المسلمین معزی در سفر به کشور عراق خواهد بود.