Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین معزی سه‌شنبه 1 آبان 1397 ساعت 18:20

فرصت حضور در هلال احمر نعمتی الهی برای خدمت به مردم است


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر، در مراسم تکریم و معارفه  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان تهران، خدمت در این مجموعه مردمی را نعمت الهی دانست و گفت: توفیق فعالیت در هلال احمر دارای ارزش والایی است که پاداش آن را خداوند نصیب خدمتگزاران به مردم خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی روز سه شنبه 1 آبان ماه با حضور در این مراسم ضمن تسلیت ایام اربعین و عزای اباعبدالله الحسین(ع)، با اشاره به اینکه اصولا ارزش انسان به دلیل جایگاه و مسئولیتی است که خداوند به او عطاء فرموده تاکید کرد: تنها انسان دراین جهان مسئول است و به دلیل همین مسئولیت از او در رابطه با موقعیت، سرمایه و نعمت هایی مانند هدایت، عقل، اراده و اختیار که خداوند متعال در اختیارش قرار داده مورد سئوال قرار خواهد گرفت و باید پاسخگو باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر، خدمت در این جمعیت را نیز از جمله نعمت های بزرگ دانست که خداوند متعال به کارکنان این مجموعه ارزشمند عطا کرده تا بتوانند دست افتاده ای را بگیرند و هویت و شخصیت فرد مصیبت زده ای را دوباره به او بازگردانند.

وی افزود: اعضای هلال احمر در تمام حوادث و بحران ها، در کنار مردم حادثه دیده حضور دارند و در تسکین آلام مصیبت دیدگان و بازگشت آنان به روند عادی زندگی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند که این کار دارای ارزش والایی است و به هیچ عنوان قابل اندازه گیری نیست و پاداش آن نزد خداوند محفوظ خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی همچنین با اشاره به وظایف و مسئولیت های حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: این حوزه با دو مسئولیت عمده ارتقاء اخلاق، فکر، اندیشه و معرفت دینی کارکنان و همچنین نظارت بر امور در جمعیت هلال احمر فعالیت می کند که با برنامه ریزی و طراحی های لازم در اجرای دقیق مسئولیت ها و وظایف اقدام می نماید.

وی به نقش حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر برای جلب و افزایش اعتماد مردم به این نهاد تاثیرگذار هم اشاره کرد و افزود: نظارت بر عملکرد و فعالیت های هلال احمر از سوی نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر نقش بسیار مهمی در افزایش اعتماد مردم دارد که خود را در کنار این مجموعه می دانند و انتظار این است که نظارت دقیق و صحیح بر این کمک ها صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با برشمردن ویژگی ها و وظایف روحانیون در این جمعیت خاطرنشان کرد: یک روحانی علاوه بر مسئولیت های مشخص شده باید بتواند با اخلاق خود مردم را به هلال احمر جذب کند تا این نهاد مردمی بتواند در اجرای وظایف خود به نحو مناسب و دقیق برای خدمت به مردم اقدام کند، باید تجسم آنچه که از معارف دینی و اخلاقیاتی که در اختیار مردم قرار می دهد، باشد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین صادقی، مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان تهران در دوران مسئولیت و حضور موثر در مسئولیت جدید در سازمان امداد و نجات، از فعالیت ها، اقدامات و تقویت روحیه همکاری و مسئولیت پذیری در جمعیت هلال احمر تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سلطانی طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان تهران معارفه و از زحمات و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین صادقی در این جمعیت قدردانی شد.

40060010/23/2018 6:18:35 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2018/10/201810101659159617_Thum.jpg
40060010/23/2018 6:18:35 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2018/10/201810101581273797_Thum.jpg